خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۶۵۹۸

شناسایی ۷۰۰ حلقه چاه نفت کم‌بازده

شناسایی 700 حلقه چاه نفت کم‌بازده

۷۰۰ حلقه چاه کم‌بازده شناسایی شده است. این چاه‌های نفتی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند تا این شرکت‌ها با روش‌های فناورانه بتوانند تولید را افزایش دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته جلسه‌ای در رابطه با اختصاص قیر به دستگاه‌های مختلف با حضور وزیر نفت و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به نقل از ایرنا، وزیر نفت در پایان نشست با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در رابطه با اختصاص قیر به دستگاه‌های مختلف برگزار شده بود، اظهار کرد: با راهکارهای مناسبی که نمایندگان مجلس از شهریور سال ۱۴۰۰ داشتند، همه حواله‌های قیر که صادر شده بود توسط دستگاه اجرایی جذب شده است.

جواد اوجی افزود: در سال ۱۴۰۱ ایراداتی که به بحث دو فوریت قانون بودجه گرفته شده بود رفع شده و آیین‌نامه آن نیز در دولت بررسی می‌شود، از این رو منتظر تصویب آیین‌نامه نماندیم و با توجه به تعامل خوب با مجلس، در این ۶ ماه اخیر همه حواله‌های سال گذشته را توسط پالایشگاه‌ها اجرایی کردیم.

اوجی بیان کرد: بحث مربوط به سهمیه حواله قیر سال ۱۴۰۱ که مجلس هر دو ماه یک‌بار جلساتی را با وزارت نفت و دستگاه های اجرایی برگزار می‌کنند تا تعهدات مربوطه بررسی شود. امروز هم وزارت نفت به‌عنوان تامین‌کننده و دستگاه‌های دیگر نیز به‌عنوان اجراکننده رضایتمندی خود را در این رابطه ابراز کردند.

۷۰۰ حلقه چاه نفت در اختیار دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه صنعت نفت فعال هستند از ۱۵۰شرکتی که در اوایل سال جاری وجود داشتند به ۵۴۰شرکت رسیدند و وزارت نفت همه نیازهای خود در حوزه کالا، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها را احصا کرده و فراخوان هم دادیم تا شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در این پروژه‌ها مشارکت کردند.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: ۷۰۰حلقه چاه نفت را شناسایی کرده‌ایم که کم‌بازده هستند، از این رو قراردادی به ارزش ۵۰۰میلیون دلار منعقد خواهد شد تا ۵۴شرکت دانش‌بنیان در این زمینه با استفاده از روش‌های فناورانه بتوانند تولید این چاه‌های نفتی را افزایش دهند.

وی همچنین اظهار کرد: در موضوع کنتورهای هوشمند و در فرآیندهای بهینه‌سازی هم در حوزه صنعت، خانگی و حمل‌ونقل اتفاقات خوبی اتفاق افتاده که به مرور ارائه خواهیم داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.