کد مطلب: ۲۵۴۴۰۰

شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی در ایلام ایجاد می‌شود

شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی در ایلام ایجاد می‌شود

استاندار ایلام گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی می تواند 15 تا 20 هزار شغل ایجاد کند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در شورای سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: طرح شهرک‌های صنعتی تخصصی از کارهایی جدید است که از جانب سرمایه‌گذار بخش خصوصی ارائه شده و در این شهرک‌ها سرمایه‌گذار زیرساخت‌های شهرک را تامین و خودش نیز به دنبال سرمایه‌گذار برای فعالیت در شهرک صنعت تخصصی می‌شود .

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نشست‌های متعدد با سرمایه‌گذاران در سطوح ملی و استانی خاطر نشان کرد: این نشست‌ها منجر به شروع برخی از پروژه‌ها در سطح استان شده که با توجه به مزیت‌های بالای استان برای سرمایه‌گذاری از جمله نفت ، گاز ، مرز، گردشگری و اربعین می‌تواند برای کاهش نرخ بالای بیکاری در استان و عدم انطباق هزینه و درآمد خانوارها و تولید ثروت در استان بسیار موثر باشد و نیاز است امروز برای رفع این مشکلات از مزیت‌های موجود برای توسعه استان استفاده کنیم .

وی تسهیل بروکراسی اداری را برای فعال کردن سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه‌گذاران شهرک صنعتی تخصصی ضروری دانست و تصریح کرد: موفقیت این طرح زمینه لازم برای کارهای دیگر را در استان فراهم خواهد کرد .

استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به وجود واحدهای پتروشیمی در ایلام این ظرفیت برای ایجاد صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی وجود دارد و خوراک در محل تامین و نیروی کار منطقه نیز مناسب است .

سلیمانی با اشاره به این که شهرک صنعتی تخصصی به خوبی می‌تواند از ظرفیت‌های پتروشیمی استفاده کند ادامه داد: مراحل راه‌اندازی آن نیز ساده است و می تواند در استان انجام گیردو ایجاد چنین شهرکی می‌تواند برای 15 تا 20 هزار نفر اشتغال را در استان ایجاد کند

وی در خصوص ایجاد مجتمع تفریحی ، توریستی نیز اظهار کرد: ایجاد مجتمع های گردشگری که خدمات جانبی مورد نیاز گردشگران را نیز ارائه دهد در استان ایلام با توجیه اقتصادی همراه است و لازم است به شکل جامع به آن پرداخته شود.

سلیمانی با تاکید بر تسریع در روند اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد : ستاد سرمایه‌گذاری استان اخذ مجوزها از دستگاه‌ها را پیگیری کند.

در این جلسه ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی و مجتمع توریستی ، تفریحی، فرهنگی ورزشی بام‌لند ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.