کد مطلب: ۲۶۰۳۵۰

شوک وحشتناک در بازار خودرو؛ قیمت‌های عجیبی که یک‌شبه ظهور کردند

شوک وحشتناک در بازار خودرو؛ قیمت‌های عجیبی که یک‌شبه ظهور کردند

پس از اتفاقات چند وقت اخیر در حوزه همکاری‌های خودرویی ایران از سویی و نوسان نرخ ارز از سویی دیگر بازار خودرو شاهد قیمت‌های عجیبی است.

پس از اتفاقات چند وقت اخیر در حوزه همکاری‌های خودرویی ایران از سویی و نوسان نرخ ارز از سویی دیگر بازار خودرو شاهد قیمت‌های عجیبی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودروی رنو استپ وی (صفر) که تا اواخر سال گذشته با قیمت حداکثر 70 میلیون تومان در بازار معامله می‌شد امروز(21 خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو با قیمت 95 میلیون تومان عرضه شده است.

خودروی پژو 2008 که رنج قیمتی آن پس از ورود اولین سری‌ خودروهای از قبل ثبت نام شده نهایتا به 110 تا 120 میلیون تومان می‌رسید پس از طی کردن یک روند صعودی قیمتی در چند وقت اخیر امروز (21 خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

خودروهای وارداتی هم روند شتاب قیمتی قابل توجهی داشته‌اند. میتسوبیشی میراژ که شاید از ارزان‌ترین خودروهای خارجی در بازار باشد تا پیش از این حداکثر قیمتی که تجربه کرده بود، حدود 80 تا 85 میلیون تومان بود که امروز در سایت‌های معامله خودرو با قیمت 106 میلیون تومان عرضه شده است.

هیوندای آی 20 (صفر)که تا پیش از این تقریبا از ارزان‌ترین خودروهای خارجی محسوب می‌شد امروز در سایت‌های معامله خودرو با قیمت 150 میلیون تومان عرضه شده است. این خودرو تا اواخر سال گذشته نهایتا با قیمت 100 تا 110 میلیون تومان عرضه می‌شد.

کیا سراتو که تا پایان سال گذشته صفر آن به حدود 110 تا 120 میلیون تومان می‌رسید امروز (21 خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو 170 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مزدا 3 نیز خودروی خارجی دیگری است که تغییر قیمت آن قابل توجه به نظر می‌رسد. خودروی صفر مزدا 3 هرچند تا پایان سال گذشته نهایتا قیمت 140 تا 150 میلیون تومان را تجربه کرده بود اما امروز در سایت‌های معامله خودرو 255 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

1 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامران وکیل

    یک کاری است به نام تنظیم بازار! بازی با تعرفه های واردات کالا و بالا و پایین بردن برای کنترل نوسانات قیمت.
    دولت موافق افزایش این قیمت هاست و الا می توان با کاهش تعرفه و در عرض 24 ساعت ولو با تغییر جو و اثر روانی قیمت ها را کنترل کرد!

  • Allianz

    شهر هرت که میگن اینجاس

  • یاس

    دزدی شاخ و دم که نداره

  • اریا

    به نظر من اولین عامل خود مردم هستن
    ملت بدی شدیم
    دوم نبود نظارته
    سوم خودرو سازهای داخلی هستن احتکار میکنن ماشینو نمیدن بازار تا گرون بشه
    خود خودروسازا امدن قیمتای واهی زدن و مردم به این سمت سوق دادن
    وقتی نظارت درستی نباشه سیستمی وجود نداشته باشه که قیمت گذاری درستی بکنه همین میشه چرا نباید یه متر درستی داشته باشن .
    مشکل اصلی اینه که دولت نمیتونه تصمیم گیرنده نهایی باشه و تحریم تحریم تحریم بار روانی تو بازار

  • محمد

    #فعلا_خرید_نکنیم

  • کوروش

    ما عوام تر از مردم زمان جاهلیتیم همه می خوان سود کنن اینقدر هم نمی فهمن وقتی همه چی بالامیره تناسب سود هیچ تغییری پیدا نمی کنه چقدر ساده ایم!!!!! به امید روزی که برای خرید یک تخم مرغ هم مبلغ 100000000000پول کیسه کنیم ببریم مغازه ..جای تعجب ندارد آقای به ظاهرزرنگ فکر می کنی جیبت رو یک شبه پر پول کردی پس لرزه های این سیل ها دامن بچه های من و شما را خواهد گرفت .

  • Romid

    قیمت مسکن رو دلال برده بالا … قیمت سکه رو دلال برده بالا … قیمت ماشینم ک دلال برده بالا … لعنتی بازارها رو دلالا میچرخونن…

  • میثم

    فقط باید تاسف خورد
    خلایق هر چه لایق

  • امیر

    بدلیل اینکه در مملکت ما هیچ کس جای خودش نیست و این دلالها در عرضه دلار به مشکل برخوردند و دیگه نمیتونند جیب مردم رو خالی کنند روی آوردند به بازار ماشین و طلا .ما مردم باید هوشیار باشیم ودیگه ماشین گرون نخریم.اقتصاد ایران و جیب مردم هر روز داره خالی تر میشه.

  • ناشناس

    با سلام. در کره جنوبی چنین مشکلی در سالهای قبل بوجود امد که خود مردم کره طلاهای خودشون را به بانک مرکزی سپردن تا کشور از بحران خارج بشه حالا مردم و دولت ما چکار میکنند ؟ دولت اگاهانه با وضع وصدور بخشنامه سود دلالان و سودا گران را تضمین میکند و مردم هم نا اگاهانه به دنبال خرید و فروش کاذب دلال ها وارد خرید و فروش با قیمت بالای مطرح شده توسط دلالان می شوند مردم باید اگاه باشند کدوم فرد عادی می تونه چند تا خودرو یا چندین هزار دلار و سکه یا مسکن خریداری کند ؟ مردم هوشیار باشند تا در تله این خرید و فروشها ی مشکوک و برنامه ریزی که نوعا در دور دوم تمام ریاست جمهوری توسط عوامل سود جو صورت می گیرد نیفتند فعلا خرید و فروش ممنوع تا پوزه این دلالان کثیف به خاک مالیده شود لطفا مردم را اگاه کنید به هر طریق