کد مطلب: ۵۴۴۸۱۲

از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟

از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟

با وجود اینکه هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده است بسیاری از نانوایی‌ها قیمت خود را بالا بردند که بر اساس اعلام سازمان صمت تهران مردم می‌توانند شکایت از آن‌ها را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌های اخیر زمزمه‌های افزایش قیمت نان مطرح شده، اما مسئولان بخش‌های مختلف می‌گویند هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتند و افزایش قیمت نان پیش از اعلام نرخ مصوب جدید تخلف است.

در این رابطه یدالله صادقی، رئیس سازمان صمت استان تهران تاکید کرد: تا زمانی که مراجع ذی‌صلاح نرخ جدید نان را اعلام نکند، نرخ مصوبات قبلی ملاک عمل بازرسان است و با هر واحدی که تخطی کند، برخورد خواهد شد.

به گفته وی شهروندان می‌توانند تخلف‌های صنفی از جمله گرانفروشی را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا پیگیری شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه نان در اولویت بازرسی قرار گرفته، گفت: درحال حاضر بازرسان دائما به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند و تخلفات آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می‌دهند.

در حال حاضر بر اساس سامانه ۱۲۴ هنوز قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه‌ای ۱۰۰۰ تومان، سنگگ ساده یارانه‌ای ۱۲۰۰ تومان، تافتون ساده یارانه ای ۵۵۰ تومان و لواش ساده یارانه‌ای ۳۰۰ تومان است. قیمت مصوب واحدهای نانوایی آزادپز نیز در سامانه ۱۲۴ به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۸۰۰، ۸۵۰ و ۴۵۰ تومان برای نان‌های بربری، سنگگ، تافتون و لواش ثبت شده است.

اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بسیاری از نانوایان قیمت‌ها را افزایش دادند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلتون خوشه ها!
    همه نانواییها گران کرده اند.

  • ناشناس

    دارید با ریا کاری ودروغ مردم رو فریب میدید،خودتون میدونیدکه نانوایی ها چ خبره،پول مملکت رو میگیرید بعنوان حقوق و یه تابی میخورید روزانه در سطح شهر ،به نیت دفاع از حق وحقوق مردم، ولی نتیجه اش رو توی نانوایی ها میبینیم ،آرد لواش وتافتون رو برای سنگک پخت میکنند و اونم قیمتاشون ،خانه از ریشه ویران است !!!