کد مطلب: ۲۷۴۸۹۸

شکست رکورد مصرف برق برای سومین بار

شکست رکورد مصرف برق برای سومین بار

رکورد تاریخی مصرف برق در سال‌ جاری برای سومین بار شکسته شد. با این رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ صنعت برق ایران مصرف لحظه‌ای برق از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرد.

رکورد تاریخی مصرف برق در سال‌جاری برای سومین بار شکسته شد. با این رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ صنعت برق ایران مصرف لحظه‌ای برق از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرد. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در هفته‌ای که گذشت، رکورد تاریخ مصرف برق ایران دو بار جابه جا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز چهارشنبه بیستم تیرماه جاری در ساعت 16 و 38دقیقه با ثبت مصرف لحظه‌ای 57 هزار و 97 مگاوات، رکورد تازه‌ای در مصرف برق ایران ثبت شد. تا پیش از این هیچ گاه مصرف برق کشور به 57 هزار مگاوات نرسیده بود.

تا قبل از ثبت این رکورد تاریخی در روز چهارشنبه، بیشترین مصرف برق کشور در روز نوزدهم و یازدهم تیرماه سال‌جاری، به ترتیب با ثبت 56 هزار و 801 مگاوات و 56 هزار و 672 مگاوات رقم خورده بود.

به عبارتی در هفته‌ای که گذشت، در روزهای نوزدهم و بیستم تیرماه (سه‌شنبه و چهارشنبه) دوبار رکورد مصرف برق کشور جابه جا شد.

با رشد قابل توجه مصرف برق و گرمای کم سابقه هوا در هفته‌های اخیر، مسئولان وزارت نیرو برای عبوراز پیک، اعلام کردند در صورتی که مردم 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند بدون خاموشی از این پیک عبور می‌کنیم. اما گرمای شدید هوا روز به روز بر میزان مصرف افزود.

هرچند مسئولان وزارت نیرو از مشترکین خواسته‌اند که مصرف خود را کاهش دهند، اما یکی از چالش‌های این بخش میلیون‌ها لوازم برقی خانگی با مصرف بالاست.

درحالی که رتبه بندی مصرف انرژی لوازم برقی در دنیا برای رتبه‌های بالاتر از A رقابت می‌کنند در کشور ما بسیاری از لوازم قدیمی که هنوز هم در خانه‌ها استفاده می‌شود پرمصرف هستند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت نیرو هم‌اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 77 هزار مگاوات است که این رقم به دلیل راندمان پائین نیروگاه‌ها و همچنین خشکسالی فاصله زیادی با تولید برق عملیاتی در کشور دارد و برهمین اساس در اوقات پیک مصرف خاموشی یکی از راه‌های مدیریت مصرف می‌شود.

منبع: ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.