کد مطلب: ۱۵۱۱۹۰

شگرد صنعت قهوه برای تصاحب بازار چای در آسیا

شگرد صنعت قهوه برای تصاحب بازار چای در آسیا

آمار و ارقام نشان می‌دهد که مصرف قهوه در آسیا به شدت در حال افزایش است و این نوشیدنی دلچسب توانسته بسیاری از مصرف‌کنندگان وفادار چای را به خود جذب کند.

بازار قهوه در آسیا رو به رشد است و بیشتر مشتریان جدید خودش را هم از سبد رقیب سنتی یعنی چای بر می‌دارد. به عبارت دیگر این مصرف‌کنندگان چای هستند که طرفداران قهوه تبدیل می‌شوند. البته این بخشی از روند رو به رشد مصرف قهوه در جهان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصرف قهوه در سال ۲۰۱۶ در حدود ۲. ۷ درصد رشد داشت و در سال ۲۰۱۵ هم مصرف این نوشیدنی با رشد ۲. ۵ درصد روبرو بود. این اعداد در واقع یک روند رو به رشد را نشان می‌دهد.

۵ کشور اول جهان از حیث رشد مصرف قهوه

اندونزی، هند و ویتنام سه بازار از ۵ بازار بزرگ در حال رشد مصرف قهوه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هستند که در آسیا هم قرار دارند. در این سه کشور قهوه به بازار چای حمله کرده است و بر پایه آمارهای موجود از تعداد مصرف‌کنندگان چای به نفع قهوه کاسته شده است. کشور اندونزی با داشتن ۱۹٫۶درصد رشد، بیشترین رشد مصرف قهوه در جهان را در سال ۲۰۱۶ داشته است. ترکیه با رشد ۱۷٫۵درصد در رتبه بعدی قرار دارد. هند با رشد ۱۵٫۱ در جایگاه سوم است و ویتنام با ۱۴٫۹ و شیلی با ۱۲٫۹در رده‌های بعدی رشد مصرف قهوه در جهان قرار دارند.

شگرد صنعت قهوه برای تصاحب بازار چای در آسیا

بر پایه همین آمار از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تنوع محصولات قهوه در حدود ۹۵ درصد افزایش یافته است و در همین بازه زمانی تنوع محصولات چای ۵۵ درصد کاهش داشته است.

جانی فورسیث، تحلیلگر صنعت نوشیدنی ‌می‌گوید در صنعت قهوه تعداد زیادی از انواع قهوه طراحی وبرای مشتریان سرو شده که مرز بین قهوه و چای را برداشته است. این صنعت توانسته با این شگرد بر فرهنگ مصرف چای پیروز شود و حتی از آن به نفع خود استفاده کند.

قهوه‌های پرطرفدار در آسیا

اگرچه استفاده از دانه قهوه نوآوری‌های زیادی را در بازار قهوه جهان به خود اختصاص داده است اما در آسیا همچنان قهوه فوری پرطرفدار‌تر است. استفاده از قهوه آماده (RTD) هم در آسیا رشد عجیب ۲۹ درصدی را در سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است. این عدد برای اروپا در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰ درصد بوده است.

کافی‌میکس نیز در آسیا طرفداران زیادی دارد و در حدود ۱۶ درصد از کل قهوه‌های موجود در خرده‌فروشی در آسیا به این نوع قهوه اختصاص دارد.

منبع: نوش‌آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.