کد مطلب: ۷۲۹۱۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شیوع آنفلوآنزا تا بهمن طول می‌کشد / دوره آنفلوآنزا چند روزه است؟

شیوع آنفلوآنزا تا بهمن طول می‌کشد / دوره آنفلوآنزا چند روزه است؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: «پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که شیوع بیماری آنفولانزا بین دو تا سه‌ماه یعنی تا اواسط بهمن‌ها طول بکشد.» اما دوره آنفلوآنزا چند روزه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پاییز امسال و پس از فروکش کردن کرونا، موجی از آنفلوآنزا کشور را در برگرفت. اما دوره آنفلوآنزا چند روزه است؟ آیا این بیماری تا پایان سال در کشور جولان می‌دهد؟

آنفلوآنزا یک بیماری واگیردار و دارای زیرگونه‌های مختلفی است. با آغاز فصل پاییز و به طور کل فصل سرما، شیوع این بیماری نیز بیشتر می‌شود.

علائم بیماری آنفلوآنزا شباهت‌هایی هم با سرماخوردگی و کرونا دارد. به گفته متخصصان خستگی، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، استفراغ، اسهال، تهوع و تب‌ولرز از جمله علائم این بیماری‌ست.

اما دوره آنفلوآنزا چند روزه است؟ بروز و پایان این علائم چقدر طول می‌کشد؟ همایون امیری، مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان در این مورد گفت: «برخی از علائم یا همه این علائم در مبتلایان به آنفلوآنزا به طور معمول سه تا هشت روز بروز پیدا می‌کنند.»

البته آنطور که امیری گفته کودکان و افراد دارای ضعف سیستم ایمنی مبتلا به آنفلواآنزا می‌توانند گاه تا ۲۱ روز، آلوده‌کننده هستند. (ایسنا)

یحیی صالح طبری، رئیس اورژانس تهران نیز درباره دوره آنفلوآنزا گفت: «دوره نهفتگی آنفلوآنزا معمولاً ۱ تا ۴ روز است.»
به گفته او اگر این بیماری مسمری شدید باشد، می‌تواند 7 تا 14 روز افراد را درگیر کند.» (مهر)

بر این اساس افراد یک تا چهار روز ممکن است قبل از شروع علائم ناقل باشند.

آنفلوآنزا تا بهمن طول می‌کشد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: «پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که شیوع بیماری آنفولانزا بین دو تا سه‌ماه یعنی تا اواسط بهمن‌ها طول بکشد.»

شهنام عرشی گفت: «در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نسبت به دو هفته گذشته بهتر شده است و امیدوارم این وضعیت ادامه پیدا کند.»

آمار مرگ‌ومیر بیماری آنفلوآنزا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره آمار مرگ‌میر این بیماری گفت: «از ابتدای سال تاکنون فوتی‌های زیر 10 سال، 6 نفر، فوتی‌های 10 تا 20 سال 2 نفر و افراد 20 تا 30 سال سه نفر بودند.»
او همچنین گفت: «فوتی‌های 30 تا ۴۰ سال، چهار نفر ۴ نفر، افراد ۴۰ تا ۵۰ سال سه نفر، ۵۰ تا ۶۰ سال پنج نفر، ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال هفت نفر بوده است.»

به گفته شهنام عرشی، از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۷۷ تست مثبت آنفلوآنزا به ثبت رسید.

علائم نگران‌کننده آنفلوآنزا در کودکان

رضا شروین بدو، رئیس مرکز طبی کودکان درباره وضعیت این بیماری در کودکان گفت: «کماکان در کودکان موارد ابتلا به آنفلوآنزا را داریم و هنوز به طور کامل از پیک آنفلوآنزا عبور نکرده‌ایم.»

او ادامه داد: «به طور کلی کودکی که تب بیش از سه روز داشته باشد، بی‌حال باشد، نتواند غذا یا شیر بخورد، تعداد تنفس‌هایش در یک دقیقه بیش از حد تعریف‌ شده برای سنش باشد و افزایش ضربان قلب داشته باشد، از مواردی است که خانواده‌ها باید توجه کنند.

به گفته او اگر خانواده‌ها با تب بالا، بی‌حالی، علائم ریوی و تعداد تنفس بالا در کودک‌شان مواجه شدند، باید سریعا کودک را به یک مرکز بهداشتی و درمانی برسانند. به‌ویژه کودکانی که سن پایین دارند یا به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند.

رئیس مرکز طبی کودکان گفت: «تعدادی از این کودکان به بستری نیاز پیدا می‌کنند و تعداد زیادی هم با درمان‌های سرپایی به درمان پاسخ می‌دهند.» (ایسنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.