کد مطلب: ۴۳۷۴۷۶

صادرات ایران به عراق ادامه دارد

صادرات ایران به عراق ادامه دارد

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: در طول روزهای گذشته صادرات ایران به عراق ادامه داشته و هرجا مرزی بسته بوده، کالا از مرزی دیگر منتقل شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق می‌گوید صادرات ایران به عراق ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یحیی آل اسحاق درباره آخرین وضعیت تردد در مرزهای مشترک ایران و عراق ، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم، رابطه اقتصادی و همکاری و همراهی دو کشور با یکدیگر در این عرصه ادامه خواهد داشت و حتی اگر در کوتاه‌مدت نیز برخی مسائل باعث کاهش کوتاه‌مدت همکاری‌ها شود، در سریع‌ترین زمان ممکن کار به حالت عادی باز می‌گردد.

به گفته وی، در حال حاضر و با توجه به مشکل به وجود آمده تحت تاثیر شیوع کرونا، دو کشور در حال تلاش هستند که تهمیدات بهداشتی در مرزها را افزایش دهند و با بالا رفتن امکانات، تهدیدها و نگرانی‌ها کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به فعال بودن مرزهای مشترک شمالی دو کشور، گفت: در حال حاضر مرزهای شمالی مشترک فعال هستند و مرزهای جنوبی نیز با توجه به نیاز و به وجود آوردن تمهیدات لازم، گاهی بسته می‌شوند و گاهی باز می‌شوند. در کل دلیل بسته شدن این مرزها نیز به وجود آوردن مقدمات لازم برای افزایش زیرساخت‌های بهداشتی در مرزهای مشترک است.

آل اسحاق با بیان اینکه تاجران و تولیدکنندگان ایرانی، ارتباط گسترده‌ای با طرف‌های عراقی دارند، بیان کرد: در طول روزهای گذشته صادرات ایران به عراق ادامه داشته و هرجا مرزی بسته بوده، کالا از مرزی دیگر منتقل شده است. تاجران ایرانی خود با عراقی‌ها و گمرک‌های مشترک در تماس هستند و اطلاعات مربوط به چگونگی صادرات کالاهایشان را در اختیار دارند. از این رو نگرانی در زمینه قطع یا محدود شدن صادرات ایران به عراق وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.