کد مطلب: ۱۹۶۸۹۹

صادرات بیش از ۱۰۰ هزار دلار فرآورده لبنی به روسیه

صادرات بیش از 100 هزار دلار فرآورده لبنی به روسیه

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات 22 هزار و 871 کیلوگرم پنیر خامه‌ای، یک‌هزار و 728 کیلوگرم خامه پاکتی و 205 کیلوگرم دسر لبنی به ارزش 102 هزار دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان به روسیه خبر داد.

بهرام پور‌ضرب روز دوشنبه در مصاحبه گفت: این محموله با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی یاداور شد: پیش از این 628 تن پنیر خامه‌ای، یک‌هزار و 740 کیلوگرم خامه‌پاکتی، 144 تن ماهی قزل‌آلا، 163 تن شیر خشک و سه راس اسب از این شهرستان به کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده بود.

اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا همچنین از کشف 156 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی 2 متهم آن به مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.

بهرام پورضرب گفت: این فرآورده دامی فاسد از قصابان و فروشندگان دوره گرد کشف و ضبط شد و در صورت سلامت، 80 میلیون ریال ارزش داشت.

وی عرضه و فروش مرغ و اردک زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی را ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، بیماری‌های مسری و عفونت‌های دستگاه گوارشی را شایع می‌کند.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در این شهرستان 49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی فعال است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.