کد مطلب: ۶۳۳۶۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محصولات ایران‌خودرو به ارمنستان می‌رود/ چه سودی برای کشور دارد؟

محصولات ایران‌خودرو به ارمنستان می‌رود/ چه سودی برای کشور دارد؟

وزیر صمت، رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل ایران خودرو به ارمنستان سفر کردند. در این سفر قرارداد توزیع محصولات ایران خودرو به این کشور امضا شد. این قرار داد سودی برای بازار خودرو کشور دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دیدارهایی که در سفر مقامات ایرانی به ارمنستان صورت گرفت، تصمیماتی درخصوص صادرات محصولات ایران‌خودرو و ورود مجدد به بازار ارمنستان اتخاذ شد.

در جریان نشست‌ها و دیدارهای مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با مقامات ارمنستانی، برنامه‌های دو سال آینده از جمله در حوزه همکاری با تاکسی‌رانی و پلیس ارمنستان به نماینده ایران‌خودرو نیز ابلاغ شد.(ا خبار خودرو )

عملی می‌شود؟/ چه زمانی؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: کشورهایی مانند ارمنستان بازارهای کوچکی دارند. اما رقابتی هستند و همه دنیا خودروهای خود را به این بازار عرضه می‌کنند. صادرات خودرو به این نوع کشورها نشان دهنده این است که خودروسازان کشور می‌توانند بازارهای رقابتی محصول ارائه کنند.

او افزود: این احتمال وجود دارد که صادرات خودرو به این کشور دریچه‌ای باشد برای صادرات خودرو به کشورهای منطقه و حتی اروپا. اگر بتوانیم به ارمنستان خودرو صادر کنیم یعنی ما محصولی در کشور داریم که توان رقابت دارد. این چالش فضای رقابتی، برای کشور پدیده خوبی است. هم برای مردم خوب است که متوجه می‌شوند کدام خودرو توان مقاومت در فضای رقابتی را دارد و هم برای خودروساز که ضعف محصولات خود را بر طرف می‌کند.

کاکایی ادامه داد: این تعدادی که اعلام کردند، با مقداری اغماض در مورد زمان آن، ظرفیت عملی شدن صادرات را دارد. ایران‌خودرو محصولاتی مانند تارا و دنا را تولید می‌کند که اگر آنها را مناسب قیمت‌گذاری کند می‌تواند صادرات را انجام دهد.

کاکایی در مورد زمان عملی شدن این طرح توضیح داد: صادرات به کشورهای دیگر واجب است، اما حداقل باید چهار تا پنج سال صبر کرد. خودروهایی مانند بنز اگر به کشوری صادر می‌شود به این دلیل است که برند معتبری دارد. اما در مورد خودروهای کشور ما تا زمانی که برندسازی شود و قیمت‌گذاری مناسب صورت بگیرد، زمان می‌برد.

این صادرات سودآور است؟

این کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بسیاری از خودروسازها در دنیا برای اینکه ابتدا وارد بازاری شوند قیمت محصولات خود را پایین‌تر اعلام می‌کنند. نکته مورد توجه این است که ورود خودرو به بازارهای دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

او توضیح داد: خودروسازها باید یک سری امکانات، مانند خدمات پس از فرو ش و قطعات یدکی را فراهم کنند. از طرفی دیگر باید محصولات خود را با قیمت پایین‌تری بفروشند. در نتیجه تا یک تا دو سال آینده ممکن است این فرایند سودآورد نباشد. اما در دراز مدت سودآور است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس

    بیست ساله داریم به سوریه و عراق با ضرر صادر میکنیم هنوز به سود نرسیدیم چطور میخواهیم تو ارمنستان سود کنیم؛ داخل کشور با این همه حمایت و ممنوعیت واردات داریم زیان میدیم چطور میخواهیم تو ارمنستان سود کنیم؛ این حماقت رو تا کجا ادامه خواهیم داد؛ دیگه تمومش کنید

  • ناشناس

    خودروهای داخل پارکینگ به یکباره تکمیل شد که به فکر صادرات افتادن؟!!
    البته با این سطح از کیفیت و ایمنی که خودروهای داخلی دارن بعیده که ارمنستان هم این خودروها رو قبول کنه و در حد حرف باقی میمونه و اگرم ارسال بشه نهایت یکی دو تا محموله میفرستن و مابقی برگشت میخوره به کشور.
    خودروهای چینی با وجود آپشن ها و امنیت و امکانات بیشتر قطعا جایی برای خودروهای ایرانی باقی نمیذارن مگه اینکه به نصف یا کمتر از نصف قیمت اونها عرضه بشه.

  • بخور بخور

    واقعا کسی حریف سیاست شماها نمیشه یه روده راست تو شکمتون نیست

  • ناشناس

    اگر خودروساز توان صادرات داره پس چرا داره رانت‌خواری میکنه و خودرو رو داخل کشور خودمون به صورت قطره چکانی و با هزار بامبول به فروش می رسونه به نظر من نخریدن بهترین گزینه است خودتحریمی تاکی

  • قاسم

    سودی برای مردم ندارد ودقیقا برعکس ضرر هم داره چون روزی که هیچکسی ازاینها خودرو نمیخرید گیر مردم نمیومد وای به الان که کسی پیدابشه ازشون بخره

  • ناشناس

    خدا کنه بحق حضرت ابوالفضل تکه تکه بشوید. من 22 بار ثبت نام کردم اسم من برای ماشین در نیامد. حالا ماشین هاتون میدن به کشور ارمنستان، من بدبخت بی ماشین بکشم، ماشین ارزون میدن به ارمنستان. واگذارتون میکنم به جده ام حضرت زهرا (س)

    • پسر عمو

      افرین به جدم قسم منم همین طور

    • پسر عمو

      منم همین طور فامیل

  • خ

    خودخودروسازان باعث بازارسیاه هستن انقدربه مردم خودرو واکذار نمیشه ولی صادرات دارن واقعاکه خجالت خوب چیزیه

  • ناشناس

    سلام وعرض ادب نمایندگی ایران خودرو درارمنستان ۱۰عدد ماشین درسال ۱۳۹۵ اورده بود که خوشبختانه تایکسال پیش نتوانسته بفروش برساند وحتی شرایط ازدم قسط پیشنهاد می دادند ولی هیچ کس حاضر نبود خریداری کندحالا ایران خودرو باچه عقلی اینکار رامی خواهد انجام دهد لطفا مدیرعامل ایران خودروباوزیر صنعت درسفری که به ارمنستان رفتند جو گیر شدند

  • ناشناس

    سلام شما اگرراست می گویید ماشینهایی که ثبت نام کرده اید رابه موقع تحویل دهید لازم نیست که به ارمنستان ماشین اشغالتان راصادرکنید وبیش ازحدابروی ایران راببرید

  • ناشناس

    دارن اینکارو میکنن تا اگر واردات خودرو ازاد شد خودشون وارد کنن