کد مطلب: ۶۱۷۷۴۵

توقف صادرات سمند به روسیه

توقف صادرات سمند به روسیه

معاون وزیر صمت درخصوص صادارت سمند روسیه گفت: سمند که در داخل کشور انتقاداتی به آن وارد است سابقه خوبی در صادرات داشت، ولی متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا پیمان‌پاک در مورد وضعیت صادرات به روسیه اظهار کرد: ما در صادرات به روسیه سوابق خوبی حتی در حوزه خودرو داشتیم، سمند که در داخل کشور انتقاداتی به آن وارد است سابقه خوبی در صادرات داشت ولی متوقف شد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه بیان کرد: ما در هر حوزه‌ای در روسیه ورود کردیم، پذیرش از سمت طرف روسی بود. در حوزه‌های صنعت، محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و پتروشیمی جایگاه خوبی داریم.( ایلنا )

چرا خودروهای صفر نقص فنی دارند؟

نقص فنی خودروهای صفر داخلی، با سخنان این نمانیده مجلس بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

کاظم محمدی نیک‌خواه در این مورد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اول باید به این نکته توجه کنیم که حق با مشتری است. برخی از قطعات خودرو از کشورهای دیگر تامین می‌شوند. برخی دیگر از قطعات نیز در داخل کشور تولید می‌شوند و ممکن است بخشی از قطعات تولید شده دچار مشکل باشند.

او افزود: خودروسازان وظیفه نظارت بر این نوع فعالیت‌ها را دارند. خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت‌های خودروسازی برای چنین مواقع است. هنگام تحویل خودروها دفترچه‌ای به مشتری داده می‌شود که بر اساس آن فرم، خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود. اگر ضعفی در خودرو باشد مشتری نباید خودرو را تحویل بگیرد. اگر بعد از تحویل خودرو دچار نقص فنی بود مشتری آن را به نمایندگی اصلی بر می‌گرداند تا شرکت قطعه ناقص را تعمیر کند.

این کارشناس خودرو ادامه داد: خودروسازها در سال یک میلیون تولیدی دارند و طبیعی است که در این مقدار نقصی وجود داشته باشد. اگر نقصی‌ها در قطعات اصلی خودرو باشد و خودروسازان نیز نتوانند آن خودرو را تعمیر کنند، شرکت باید پاسخگو باشد و موظف است که آن خودرو را تعویض کند.

محمدی نیک‌خواه گفت: اگر نمایندگی اصلی پاسخگوی شکایات نبود، مشتریان باید به بخش خودرویی وزارت صنایع مراجعه و شکایات خود را از آن بخش پیگیری کنند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اوستا حاجی

    دیگه شما حساب کن تو سوریه ی کشور جنگ زده سمند اصلا قبول ندارن
    بعد مردم ایران واستش صف میکشن دوسالم وایمیستن تو صف ۴بارم افزایش قیمت کارخونه بهشون میخوره
    ذق هم میکنن..
    کشور ما امنیت داره این خوبه
    خودرو خوب و بدش مهم نیس.

  • مژگان

    جناب وزیر صمت
    مدیران ایران خودرو بدلیل آبونمان و هزینه آب و برق ایران خودرو درخواست افزایش قیمت دارن
    لطفا مساعدت فرمایید

  • ناشناس

    روس ها خودرویی دارند بنام ،، لادا LADA ،، که در 9 مدل مختلف تولید میشود که هم استاندارد بین المللی دارد هم مصرف کمتر و هم قدرت موتوری بیشتر و به مراتب و به شدت ارزانتر از سمند ،حالا کدام دیوانه روسی سمند خریده خدا داند و بس.
    این هم یک تبلیغ بوده که به روسیه سمند فروختند انگاری هالو گیر آوردند ، تازه انواع و اقسام خودروهای ژاپنی ، آلمانی و فرانسوی و کره ای که ارزانتر از سمند هستند هم اونجا کمپانی دارند.