کد مطلب: ۳۳۱۱۴۱

صادرات سیمان ۱۰ درصد افزایش یافت

صادرات سیمان ۱۰ درصد افزایش یافت

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، گفت: در هفت ماهه امسال، صادرات سیمان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسید.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، درباره وضعیت صادرات سیمان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال، صادرات سیمان کلینکر به ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال، سه میلیون و ۸۴۱ هزار تن کلینکر و سه میلیون و ۸۰۲ هزار تن سیان صادر شده است که در مجموع صادرات، نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسیده که توانسته افزایش ۱۰ درصدی داشته باشد.

شیخان، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی را عامل کاهش به کشور‌های همسایه دانست و اظهار کرد: معاملات اقتصادی با کشور‌های همسایه معمولاً با ریال انجام می‌شود و تعهد ارزی باعث محدود شدن صادرات به این کشور‌ها شده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت صادرات در پنج ماهه دوم سال گفت: صادرات در پنج ماهه دوم سال روند کاهشی خواهد داشت مگر آنکه تصمیمات دیگری برای تحولات ارزی صورت گیرد.

شیخان در پایان گفت: محدودیت‌های ارزی ناشی از تحریم‌ها و افزایش هزینه حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی موجب اُفت میزان صادرات در ماه آبان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.