کد مطلب: ۳۱۱۴۲۵

صادرات نفت ایران در سپتامبر به ۱.۶۳ میلیون بشکه رسید

صادرات نفت ایران در سپتامبر به 1.63 میلیون بشکه رسید

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد میزان صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به 1.63 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد میزان صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به 1.63 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ ناظر غربی انرژی اعلام کرد به نظر می‌رسد، پس از یک افزایش تولید در ۶ ماه گذشته، بازارهای نفتی در حال حاضر به میزان کافی تامین هستند اما این صنعت تحت فشار است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد ظرفیت مازاد تولید در جهان کمتر از ۲ درصد تقاضای جهانی است و احتمال کاهش بیشتر وجود دارد.

این فشار برای مدتی با ما خواهد بود و احتمالا با قیمت‌های بیشتر همراه خواهد شد. با این حال ما نگران تبعات منفی آن بر اقتصاد جهانی هستیم».

اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نظیر تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا میزان تولید خود را از ماه می افزایش داده که این مسئله. تولید جهانی را روزانه ۱.۴ میلیون بشکه بالا برده است.

در مجموع کشورهای عضو اوپک نظیر عربستان و امارات میزان تولید خود را از ماه «می» برای جبران کاهش تولید ایران و ونزوئلا روزانه ۷۳۵ هزار بشکه افزایش داده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، عرضه نفت ایران در ماه سپتامبر به کمترین میزان در ۲ سال و نیم اخیر رسیده است زیرا مشتریان این کشور به علت تحریم‌ها، خریدهای خود را کاهش داده‌اند.

به نوشته این گزارش، تولید نفت ایران به ۳.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که ۱۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه پیش از ان است. میزان صادرات نفت ایران نیز به ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که ۸۰۰ هزار بشکه در روز از بالاترین میزان در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ کمتر است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.