کد مطلب: ۳۲۵۳۴۷

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان:

صادرات گوجه‌فرنگی همچنان ادامه دارد

صادرات گوجه‌فرنگی همچنان ادامه دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان بیش از 80 هزار مترمربع گلخانه زیرکشت گوجه‌‎فرنگی قرار دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود 1280 تن محصول از این سطح برداشت شود.

حسین فضلی، با بیان اینکه صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای با مجوز جهاکشاورزی امکان‌پذیر شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال 97 صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای این شهرستان به مقصد کشور عراق آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،وی تصریح کرد: در شهرستان همدان حدود 80 هزار و 230 مترمربع گلخانه زیرکشت گوجه‌فرنگی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود 1280 تن از این سطح برداشت شود و در صورت مساعد بودن شرایط تولید به میزان 1.5 برابر تولید فعلی این رقم افزایش خواهد یافت.

فضلی درباره نحوه صادرات گوجه‌فرنگی، افزود: محموله‌های موردنظر برای صادرات پس از بازدید و بررسی توسط کارشناسان جهادکشاورزی پلمب شده و به منظور انجام تشریفات قانونی به گمرک استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سالجاری 436 اخطار توسط گشت‌های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها داده شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 19 فقره از احکام صادر شده شامل 18 مورد خانه باغی به مساحت 1304 مترمربع و 9 مورد دیوارکشی به طول 958 متر تخریب شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها 19 خانه باغی به مساحت 740 مترمربع و 19 مورد دیوارکشی به طول 1935 متر تخریب شده که در مجموع 37 خانه باغ و 28 مورد دیوار کشی به طول 2893 متر تخریب شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.