خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۵۸۲۹

صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای آزاد است

صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای آزاد است

مدیرکل گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای ممنوعیتی برای صادرات ندارد و تولید کنندگان این بخش با ادامه صادرات خود در روزهای اخیر به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به افزایش 2.5 برای صادرات گوجه فرنگی در سال جاری، صادرات نوع فضای باز این محصول به صورت موقت ممنوع شده است و در صورتی که بازار دوباره به تعادل برسد صادرات این محصول از سر گرفته می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: صادرات گوجه فرنگی در سال گذشته 136 هزار تن بود که در سال جاری به 306 هزار تن رسیده و بازار خوبی در کشور‌های همسایه، آسیای میانه و روسیه پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی ادامه داد:در حال حاضر صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای آزاد است زیرا این محصول با هدف صادرات، تولید می‌شود و بازار خوبی نیز در روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان دارد.

وی تصریح کرد: تشخیص گوجه فرنگی که در فضای باز و گلخانه‌ای تولیدی می‌شود برای کارشنان جهادکشاورزی به راحتی امکان پذیر است به همین منظور امکان اختلاط گوجه گلخانه‌ای و فضای باز در زمان صادرات وجود ندارد.

تقوی گفت: با ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی فضای باز، قیمت این محصول در روزهایی اخیر هزار تا هزار و 500 تومان کاهش یافته است که این امر نشان می دهد ادامه صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای مشکلی بر ای تولید ایجاد نکرده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی اظهار داشت: بیش از 2 میلیون تن گوجه فرنگی در کشور تولید می‌شود اما میزان تولید گوجه فرنگی گلخانه‌ای 220 هزار تن است و صادرات گوجه گلخانه‌ای تاثیری روی قیمت‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.