کد مطلب: ۵۸۱۰۶۱

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد:

صدور مجوز واردات واکسن آمریکایی از کشورهای دیگر

صدور مجوز واردات واکسن آمریکایی از کشورهای دیگر

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: واکسن جانسون آمریکائی است اما در کشورهای دیگر خط تولید دارد و اخیرا مجوز واردات واکسن جانسون صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست مطبوعاتی هفتگى سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز یکشنبه ٢٨ شهریور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعى، در ساختمان شماره ٨ شرقی وزارت امور خارجه برگزار شد.

اگر باز هم لبنان کمک بخواهد انجام مى‌دهیم

خطیب‌زاده درباره اظهارات اخیر نخست وزیر لبنان درباره نفتکش هاى ایرانى، گفت: ایران متعهد به همکارى و کمک به دوستان و دولت‌هاى کشورهاى دوست خود بوده و هست و این درخواستی از سوى تجار لبنانى بوده است، فروشى صورت گرفته و این عمل انجام شده است، صحبتى در خصوص مسائل داخلى لبنان ندارم، اما اگر باز هم لبنان کمک و سوختی بخواهد ما انجام مى دهیم. صلح و ثبات و استقرار در لبنان براى ما از هرچیزى مهم تر است و کمک مى کنیم تا اوضاع بهتر شود.

وى درباره رایزنى در خصوص آخرین وضعیت افغانستان در اجلاس شانگهاى گفت: در تمام ملاقات‌های دوجانبه، موضوع افغانستان یک موضوع جدى بود و بر تشکیل و شکل‌گیرى یک دولت فراگیر تاکید شد، اینکه افغانستان عارى از تروریست باشد و اینکه خواست و اراده مردم این کشور محقق شود خواست همه است و همه باید کمک کنند؛ در روزهاى آتی هم نتیجه گفت‌وگوها بیشتر روشن خواهد شد.

وزیر امور خارجه فردا عازم نیویورک می‌شود

سخنگوى وزارت خارجه درباره شرکت ایران در مجمع عمومى سازمان ملل گفت: آقاى امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان فردا عازم نیویورک خواهد شد، حدود ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزراى مختلف در این سفر کوتاه صورت در دستور کار قرار دارد و برنامه‌هاى جانبى براى وى در نظر گرفته شده است، طبیعی است که اگر ببینیم ملاقات ایران با ۴+١ مفید باشد، این تصمیم را اتخاذ خواهیم کرد. اکنون تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم. آن‌چه مهم است این است که وزیر خارجه با همه وزرای خارجه ۱+۴ ملاقات‌های دوجانبه خواهد داشت و اگر دستورکار ویژه‌ای بود می‌تواند به صورت جمعی بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، ولی الان در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است.

۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا در ماه آینده وارد کشور می‌شود

خطیب‌زاده درباره واردات واکسن کرونا هم گفت: واکسن به تعدادى که ضرورى بود به میزان ممکن وارد شده است، در ماه آتى ۶٠ میلیون دُز وارد مى‌شود، در خصوص اینکه چه واکسنى وارد شود وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد، حالا بخواهد واکسنى باشد که در اروپا و آمریکاى شمالى باشد یا هند، مهم این است که امروز یک آرامش عمیق واکسنى در کشور ایجاد شده است.

وی درباره اینکه آیا در نشست مجمع عمومى سازمان ملل با مقامات آمریکایی دیدارى خواهیم داشت؟ اظهار کرد: خیر برنامه‌اى براى ملاقات با مقامات آمریکایی در دستور کار نیست.

عاقلان دانند!

سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه یک نماینده مجلس جمهورى آذربایجان گفته است که ایران از نقشه محو مى‌شود، گفت: عاقلان دانند!

وى درباره عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهاى توضیح داد: سازمان همکاری شانگهای ظرفیت‌های مختلفی دارد که استفاده شود و ایران هم می‌تواند از ظرفیت‌های متقابل برای ارتقای روابط و جایگاه سازمان استفاده کند. حضور ایران در شانگهای باعث قدرتمندتر شدن این سازمان خواهد شد. سازوکار‌های درونی این سازمان برای ما مهم است و متعهدیم این سازوکار‌ها را با همکاری و کمک اعضا ارتقا دهیم.

پایان عملی شکست پروژه انزوای ایران توسط برخی‌ها

وی افزود: عضویت ایران در شانگهای پایان عملی شکست پروژه انزوای ایران توسط برخی‌ها از جمله آمریکا بود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره FATF هم گفت: مجمع در حال بررسی در یک محیط فنی و حرفه‌ای است که تصمیم را اعلام می‌کند.

سخنگوى وزارت خارجه درباره برجام هم توضیح داد: ترکیب تیم مذاکره کننده در حال بررسی است و شکل و شمایل این تغییرات هنوز نهایی نشده و به محض نهایی شدن به اطلاع همه خواهد رسید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره گزارش نیویورک تایمز در مورد ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان و همکاری ترامپ با رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: این گزارش را دیدیم و حالا این گزارش روزنامه‌ای است و به اندازه یک روزنامه باید به آن توجه کرد. نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی موضوع را با جزئیات بیشتری پیگیری کردند. در چند مسیر پیگیری‌های ایران انجام می‌شود. این تعهد حقوقی و تعهد خاصی است برای آن‌هایی که کمک کردند به ترور یکی از دانشمندان ما و ننگ است برای کسانی که گردنکشانه به این اقدامات افتخار می‌کنند.

وی افزود: مسیر حقوقی که این‌ مسائل را بی کیفر نگذاریم در کنار مسیر‌های اطلاعاتی و امنیتی پیگیری کردیم و گزارش‌های جزئی به دست آمده که طرف‌های مشارکت کننده را روشن کرده است.

روابط ما افغانستان به صورت عادی انجام می‌شود

وی افزود: روابط ما با مردم افغانستان و طرف‌های تجاری در افغانستان به صورت عادی انجام می‌شود. مشکلاتی بوده و پیش آمده، ولی بسیاری مرتفع شده و در حال مرتفع شدن است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر اوجی وزیر نفت به ترکمنستان و اخبار مطرح شده درباره این سفر گفت که این موضوع را از وزارت نفت سؤال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان و عصر ایران

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.