کد مطلب: ۱۵۸۷۶۳

صندوق بازنشستگی کشوری مبلغی برای ترمیم حقوق بازنشستگان تعیین نمود

صندوق بازنشستگی کشوری مبلغی برای ترمیم حقوق بازنشستگان تعیین نمود

صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم بخشی از آسیب حقوقی بازنشستگان خبر داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم بخشی از آسیب حقوقی بازنشستگان که در دولت قبل به دلیل افزایش نرخ تورم ایجاد شده بود، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود اسلامیان، روز شنبه در همایش ملی گرامی‌داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در محل پژوهشگاه صنعت نفت افزود: حاکم شدن عقلانیت در دولت یازدهم سبب شد تورم کاهش یافته و در نتیجه آن بتوان بخشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را که در نتیجه افزایش روز به روز تورم ایجاد شده بود، ترمیم کرد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان در دولت‌های نهم و دهم با کاهش قدرت خرید مواجه شدند، ادامه داد: کاهش قدرت خرید بازنشستگان به 67.7 درصد رسید که در دولت یازدهم مصمم به اصلاح این رویه شدیم و تاحدودی هم موفق عمل شد گرچه هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

اسلامیان تبعیض حقوق میان بازنشستگان را از مسائل و چالش‌های بزرگ این قشر برشمرد و ابرازامیدواری کرد در یک دوره زمانی تعدیل شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از توجه جدی دولت تدبیر و امید به مسایل و چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: چالش‌های این صندوق واکاوی علمی شده و برای آن از مشاوران بین‌المللی، مشاوران داخلی و مدیران قبل و بعد از انقلاب یاری گرفته شده است.

اسلامیان با بیان این‌که 26 تصمیم اشتباه در 40 سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده که هزینه‌های آن پرداخت نشده است، عنوان داشت: باید هزینه‌های این تصمیم‌ها به صندوق پرداخت شود تا بتوان برچالش‌های موجود فائق آمد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به اقدام‌هایی که برای بازنشستگان در دستور کار است اشاره کرد و گفت: وام ضروری بازنشستگان به 4 میلیون تومان افزایش یافته و سقف آن 300 هزار تومان برای هر عضو خانواده است و تا مهرماه همه این وام‌ها به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی همچنین از افتتاح 5 خانه امید به مناسبت روز تکریم بازنشستگان خبر داد و گفت: تا این لحظه 38 خانه امید داشته‌ایم که امروز به 43 خانه افزایش پیدا می‌کند. اسلامیان همچنین از واگذاری سهام بیمه ملت و اعطای خودرو به صورت لیزینگ برای بازنشستگان کشوری به عنوان دیگر اقدام انجام شده برای این افراد خبر داد.

روز 25 شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امروز تکریم بازنشستگان به اقدام‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت بازنشستگان اشاره کرد و گفت: براین اساس سقف تسهیلات ضروری برای سال 97-1396 به یک هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش سقف تسهیلات ضروری برای بازنشستگان درحالی در دولت یازدهم محقق شد که این رقم در سال 1392تنها 80 میلیارد تومان بود و تورم روند افزایشی داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.