کد مطلب: ۴۹۱۲۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چقدر پول از صندوق توسعه به بورس آمد؟

چقدر پول از صندوق توسعه به بورس آمد؟

هرچند مدیر عامل شرکت بورس تهران، از تخصیص بخشی از یک درصد منابع صندوق توسعه ملی برای تثبیت بازار سرمایه خبر داده اما رقم دقیقی را در این باره اعلام نکرده است. با این حال احتمالاتی درباره این رقم منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفته است: فعلا دوره اصلاح بازار سهام تمام نشده است و برخی می‌گویند چندین هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به بازار سهام تزریق شده است که این عمل شاخص کل بازار سهام را به صورت مصنوعی مثبت می‌کند و کف‌سازی شاخص کل را به تعویق می‌اندازد.

سه‌شنبه هفته گذشته، 20 آبان ماه امسال هم علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس تهران گفته بود: قرار بود بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای تثبیت بازار سرمایه، امروز تخصیص یابد که محقق شد.

با این حال مدیر عامل بورس تهران از مبلغ اختصاص یافته توسط صندوق توسعه ملی، اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

اما این رقم چقدر ممکن است باشد؟

هرچند تاکنون هیچ مقام رسمی این رقم را اعلام نکرده اما 18 شهریور ماه امسال ایسنا گزارش داده بود که پیگیری‌ها از این حکایت دارد که طبق مذاکرات صورت گرفته فعلا قرار است این منابع از حساب‌های ریالی صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها تامین و احتمالا نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

هفتم مهر ماه امسال هم محمد ابراهیم آقابابایی، رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از تنظیم پیش‌نویس قرارداد با صندوق توسعه ملی برای انتقال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.(سنا)

با سخنان جدید صحرایی، به نظر می‌رسد تاکنون بخشی از این 10 هزار میلیارد تومان مورد اشاره از صندوق توسعه به بازار سهام تزریق شده است.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پول خود مردمو که از جیبشون برداشتن دارن به اسم صندوق میریزن معلوم نیس بعدا به اسم دارا و پالایش بازم به مردم غالب کنن
    خجاااااااالت هم خوب چیزیه
    چقدر اصلاح میخواهن تا راضی بشن؟؟؟عدالتو که اونجوری از چنگمون در میارن اینم پس اندازهامون
    چه خبره تو این ممممممملکتتتتت؟؟؟

  • ناشناس

    بانک ملی واریز کنید سهام عدالت مردم رو. هفت ماهه تصفیه نشده سی درصد اول تصفیه کنید

  • مریم

    حالا خدا کنه سبز ادامه داشته باشه، تا هروز منتظر باشیم که کی سبز میشه

  • ناشناس

    با این کار بورس درست نمی شه پول مردم مظلوم به باد رفته
    شاخص به زیر یک میلیون می یاد

  • ناشناس

    راست می گن قیمت دلارو بیارن پایین
    دلار بیاد پایین خودشون ضرر می کنن
    شاخص باز می یاد پایین

  • Mmmmm

    یکی بداد من برسه خیلی عصبیم صبح ساعت 4شانسی رفتم تو سایت کارگزاری تجارت زده بود1500000 واریز شده بعد دوباره رفتم این یک و پونصده تو پرداختیا نبود???? این نشون میده بانک تجارت داره یه غلطایی میکنه

  • ابی

    گوش مردم از این چرت پرتا پر هست دولت محترم امتحان شو پس داده مثل دلار ۴۲۰۰ تومانی هدف از دلار ۴۲۰۰ چی بود این بود که خواستید مردم را امیدوار کنید که ما در تلاشیم بازار را کنترل کنیم ولی دروغی به تمام معنا بود الان هم این یک در صد صندق توسعه ملی هم دروغی به تمام معنا هست به این مسئولین اعتماد نکنید صبر نکنید که این صبر سهامداران رو آرام آرام به سمت ورشکستگی میاره فرار کنید وقت فرار

  • جواد

    یه چیزی برای من خیلی عجیبه و تعجب آور. چرا بعضی از کارشناسای شما از خدا نمی‌ترسند و همش ته دل این مردم بیچاره رو خالی میکنن. خدا وکیلی برگردید به چندهفته قبل و نظرات کارشناساتون رو یه بررسی بکنید. چطور از اول ریزش کارشناساتون می‌گفتند بازار برمیگرده صبر کنید از این حرفا و جالبه این کارشناساتون الان میگه بازار هنوز اصلاحش تموم نشده و میخوان مردم رو برسونن تا سهم شون رو بفروشن و حقوقیها مفت بخرن… واقعا شرم اوره. از خدا بترسید

  • ناشناس

    من ۶۰درصدسهامه مو گذاشتم برافروش فعلا هیچی بخدا قسم احتیاج دارم بچه دارم بیکارم دستم خالیه چند ماه اجاره ندادم پول فروش سهام و بهم بدین برا خاطر خدا ممنونم

  • ناشناس

    یک ریال هم تزریق نشد بصورت مبهم و در هاله ای از غبار یکی گفت ریخته شد
    یکی گفت عنقریب تخصیص داده میشود
    و ……
    همش وعده های توخالی و دروغ
    بدون شفافیت
    تکرار مکررات