کد مطلب: ۶۱۵۷۷۱

صنعت خودروسازی دانش‌بنیان می‌شود

صنعت خودروسازی دانش‌بنیان می‌شود

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، موضوع دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دیدار سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، موضوع دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

در این دیدار که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسئولان به تحلیل صنعت خودرو از دیدگاه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.

طراحی و توسعه پلتفرم و خانواده محصول مبتنی بر آن با تکیه بر توانایی زنجیره تأمین، از جمله راهکارها و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این دیدار همچنین به ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل معاونت صنایع حمل و نقل درون این ساختار با سه دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی و صنایع هوایی اشاره شد.

به گزارش ایرنا، صنعت خودروی کشورمان به عنوان یک صنعت پیشران، در سال‌های اخیر از مشکلات و چالش‌هایی همچون زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات، نحوه قیمت‌گذاری و بدهی زیاد به قطعه‌سازان و زنجیره تأمین رنج می‌برد، اما وزیر صمت کابینه دولت سیزدهم معتقد است: این مشکلات به معنی آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.

فاطمی‌امین بیان‌داشت: عده‌ای می‌گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ماست، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می‌تواند به افتخار ملی تبدیل شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلی خندیدم ، افتخار ملی ???مرد حسابی سالی ۱۶ الی ۲۰ هزار نفر با خودرو ملی می‌میرند این کجاش افتخاره،همین دیروز تو بهبهان ۵۰ تا ماشین ملی یا له شدن یا سوختن،اگه بنز بود آخ نمی گفتبگذارید ۴ تا ماشین درست درمون وارد کشور بشه

  • ناشناس

    صنعت خودرو 40 سال به کجا تکیه کرده بوده که تحولی هم نداشته و حالا میخواد به توان داخلی تکیه کنه و متحول هم بشه؟!!
    از هیچ صنعتی به اندازه صنعت خودرو حمایت نشده ولی خروجی مطلوبی نداشته و نخواهد داشت.

  • ناشناس

    متاسفم فقط همینبدبختی اینجاست که مردم جنس آشغال رو تو صف هستند