خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۹۴۲۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

ما صنعت خودروسازی نداریم

ما صنعت خودروسازی نداریم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه تا زمانی که طراحی‌های صنعت خودرو در داخل انجام نشود ما صاحب صنعت خودروسازی نیستیم، از آغاز پروژه‌هایی برای طراحی خودرو با شرکت‌های خودروساز خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سورنا ستاری روز سه‌شنبه درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید قطعات موردنیاز خودروسازان اظهارکرد: در حال حاضر این فرآیند در حال انجام است و خودروسازان میزهایی تخصصی به منظور ساخت قطعات موردنیاز تولید خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزار می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: هرچند هیچ محدودیتی در ساخت قطعات موردنیاز تولید خودرو توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد اما تا زمانی که طراحی‌های صنعت خودرو در داخل انجام نشود، ما صاحب صنعت خودروسازی نیستیم، خوشبختانه جهت‌گیری جدید شرکت‌های خودروسازی نیز به این سمت است.

ستاری خاطرنشان کرد: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در صنعت خودروسازی دو بخش دارد نخست حفظ وضع موجود، به این معنا که قطعاتی که در داخل تولید نمی‌شود، با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان‌ ساخته شود که این امر در حال انجام است و میزهای تخصصی به منظور جهش و افزایش ظرفیت تولید خودروهای موجود برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین موضوع که باید محقق شود این است که ما در داخل صاحب طراحی خودرو شویم، اخیرا پروژه‌هایی در این راستا با خودروسازان شروع کردیم و ان‌شاالله به نتیجه برسیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط با خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زمانی که سمند برای اولین بار به بازار آمد ایران خودرو تبلیغات زیادی کرد که بعد از سالها تلاش ، خودرو تمام ایرانی به همت ما وارد چرخه تولید و فروش شد ، مردم بشتابید، بعداز سالها ازآن روز حالا با شروع تحریم های آمریکا آنها فریاد می زنند ما برای وارد کردن قطعات خودرو هزینه ارزی میکنیم وقیمت همان خودرو ملی ۵برابرسال ۹۶ شده ؟
    عزیزان شرکت تویوتا با داشتن مدیرانی صادق ، انبار نگهداری محصول ندارد و خودرو بعداز خروج از خط تولید وارد کشتی و انتقال آن به بازارمصرف میشود
    واقعا این دو شرکت خودرو ساز جز زیان به اقتصاد کشور و مردم کاری کردند

  • مجتبی

    سلامتازه بعد از 40 سال تازه یادتون اومده صنعت ندارید. خخخخخ

  • ناشناس

    ارزونتر میشه

  • ناشناس

    اگر صنعت خودروسازی نداریم پس این همه بودجه و ارزی که به خودروساز داده شده توی جیب کی رفته؟

  • ناشناس

    شب بخیر … زحمت کشیدی

  • بهار

    ما چی داریم اصولا .. فقط بودجه میگیرین نجومی میفروشین خروجی صفر. بی کیفیت.

  • Alireza

    ما صنعت خودرو سازی نداریم و نخواهیم داشت ملت راحت کنین و خودرو رو ازاد کنین تا کی باید لنگ یه قوطی حلبی به نام پراید بمونیم

  • omidasadi

    مشکل اداره ثبت اختراعات از سال 92 الی 99 : ( به مدت 8 سال )
    با سلام اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید و دارای گام ابتکاری است ولی مراجع دانشگاهی و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند ! در این خصوص از متقاضیان به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کرده ام:
    تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !