کد مطلب: ۳۱۲۲۰۶

صنعت خودرو پیشقراول نبرد اقتصادی است

صنعت خودرو پیشقراول نبرد اقتصادی است

معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی سایپا گفت: شرایطی که در آن قرار داریم یک نبرد اقتصادی است و صنعت خودرو پیشقراول این نبرد بزرگ است.

مسعود لؤلؤ با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، تحریم قطعات خودرو است و هدف دشمنان ضربه به سطح اشتغال در کشورمان است که با تلاش بیشتر خواهیم توانست همانند دوره های گذشته این نبرد اقتصادی را سرافرازانه پشت سر بگذاریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تصریح کرد: همانگونه که می‌دانیم خودروسازی نقش بسیار عمده و ارزشمندی در اشتغال کشور ایفا می کند و صنایع زیادی با صنعت خودرو در ارتباط هستند که باعث رونق و ایجاد ارزش اقتصادی در کشور می‌شود ولیکن به دلیل مشکلات ایجاد شده، روند مطلوب تولید تحت تاثیر قرار گرفت که با برنامه ریزی های مناسب، چالش‌ها مرتفع خواهد شد و با بهره برداری از حداکثر توان داخلی، رشد و تعالی دنبال خواهد شد.

لؤلؤ افزود: فعالیت های موثری در گروه سایپا برای توانمندی سازی کارکنان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و یا در حال انجام است که در سایه همدلی تمام ارکان گروه خودروسازی سایپا نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.

معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی سایپا بیان کرد: داخلی سازی برخی از اقلام مصرفی در بخش پشتیبانی خطوط تولید بارزترین فعالیت این مجموعه هاست و سهم عمده ای از تجهیزات خطوط تولید که پیش از این توسط تولیدکنندگان خارجی تامین می‌شد،با توانمندی ایجاد شده در سازمان سایپا، در داخل کشور تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: بخشی از تجهیزات مثل فیکسچرهای خطوط تولید بدنه خودرو در سایپا ساخته می‌شود و تجهیزات خطوط انتقال که در گذشته از طریق شرکت های خارجی وارد می شد، هم اکنون با تکیه بر تجربه و توانمندهای داخلی از طریق معاونت بازرگانی سایپا با هزینه های بسیار پایین تری نسبت به نمونه های خارجی،توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

لؤلؤ در ادامه افزود: پروژه های دیگری در این معاونت در حوزه کاهش مصرف حامل های انرژی مثل برق، صرفه جویی در مصرف آب و امکان بازیافت آب خروجی از تصفیه خانه‌ها به عنوان پروژه‌ای ملی طی چند سال گذشته تعریف و اجرا شده که درصد بسیار زیادی از این آب با کمک تجهیزات تصفیه خانه سایپا قابل استفاده مجدد در بخش آب صنعتی شده است و مصرف بهینه آب را در پی داشته است.

وی گفت: در حوزه تولید کمک به شرکت‌های تامین کننده قطعات سرلوحه فعالیت حوزه تولید، پشتیبانی و خدمات فنی سایپا قرار دارد که منجر به داخلی سازی برخی از قطعات مصرفی خودروهای تولیدی شده است.

معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی سایپا در خصوص آماده سازی خط تولید خودروی رهام گفت: تجهیزات تولید بدنه شامل فیکسچرها، ربات‌ها و تجهیزات خط انتقال این محصول کاملا نصب شده و آماده تولید است و فقط بخش تجهیزات قالب‌های بدنه و تجهیزات قوای محرکه در دست تکمیل است که با تدابیر اتخاذ شده، این خودرو در زمان مقرر به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: سایپا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.