کد مطلب: ۲۶۵۷۰۷

صنعت دیجیتال وارد حیطه جاده ابریشم دریایی می‌شود

صنعت دیجیتال وارد حیطه جاده ابریشم دریایی می‌شود

نشست همکاری بین‌المللی جاده ابریشم دریایی در شهر نینگبو با حضور متخصصان حوزه کشتیرانی از سرتاسر دنیا برگزار شد و راه‌های نوین برای تقویت کارایی تجارت دریابرد مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری نشست همکاری بین المللی جاده ابریشم دریایینشان داد بهترین و نوآورانه ترین راه برای ارتقا عملکرد و کارایی جاده نوین ابریشم بهره‌مندی از روش های دیجیتالی و این صنعت نوپاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی مرکز فناوری و اطلاعات حمل و نقل و لجستیک نشست تعدادی از تکنولوژی‌های نوظهور را که می توانند تحولی در بنادر و صنایع کشتیرانی ایجاد کنند، معرفی کرد. کامیون های خودران، دستگاه‌های چاپی سه بعدی و تکنولوژی بلاک چین به خوبی قادر به ایجاد تعامل بین شرکای چندجانبه تجاری هستند.

با توجه به این نکته که سالانه بیش از 80 درصد کالاها از طریق دریا ترانزیت می شوند، بنادر رابط اساسی در زنجیره تامین جهان به شمار می آیند. اما، کارشناسان صنعت در حال حاضر تصمیم دارند سرعت ترانزیت را با بهره گیری از تکنولوژی و سیستم‌های اتوماتیک افزایش داده تا فرآیند موجود از طریق نیروی کار دستی ارتقاء یابد. از این رو، امیدها بر این است که تحولات دیجیتالی می تواند به راحتی کارایی بنادر در سراسر جهان را تقویت کند.

در ادامه این گزارش، مدیر دانشگاه دریایی جهان توانمندی های صنعت دیجیتالی را تایید کرد و گفت: تاثیر دیجیتالی سازی بلند مدت و اجتناب ناپذیر است. در صورتی که بندری تصمیم به نوآوری داشته باشد، به عقیده من دیجیتالی شدن می تواند فرصتی اصولی به حساب بیاید و دیگر نباید به آن با دید تهدید نگاه کرد.

اگرچه تکنولوژی های نوظهور فرصت های عظیمی را در صنعت کشتیرانی ایجاد می کند، صنایع ملزم به رویارویی با برخی چالش‌ها مانند تغییرات ناشی از دیجیتالی شدن در ساختار مدیریتی، حفاظت اطلاعات و تاییدیه های مربوط از دول هستند. ساخت جاده ابریشم دیجیتال ساده نخواهد بود اما کارشناسان بر این باورند که مزایای آن بر معایب و خطرات حاصل برتری قابل توجهی دارد.

منبع: مانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.