کد مطلب: ۲۰۸۲۵۲

صنعت نفت برزیل در آستانه یک تحول

صنعت نفت برزیل در آستانه یک تحول

صنعت نفت برزیل که ظرف چند سال گذشته به‌دلیل کاهش سطح قیمت‌های نفت، فساد مالی و کاهش بی‌سابقه نرخ رشد اقتصادی راکد بود، اینک در آستانه یک تحول قرار دارد.

پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، دلایل یاد شده موجب کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت برزیل شد و ظرفیت این کشور در بهره برداری از ذخایر 13 میلیارد بشکه‌ای آن را محدود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشکل مهم این است که بخش بزرگی از این ذخایر در لایه‌های قبل از نمک میدان‌های نفتی واقع در آب‌های عمیق قرار دارند و ممکن است بهره برداری کامل از آنها هزینه بر و پیچیده باشد.

با این حال، احتمال کشف نفت در این لایه‌ها بسیار زیاد بوده و آژانس ملی نفت این کشور (ایان پی) بر این باور است که اگر از این ذخایر به طور موثر بهره‌برداری شود، تولید نفت این کشور به آسانی 2 برابر خواهد شد.

اما اینک، مجموعه‌ای از اصلاحات از جمله اصلاح فرایند رسمی مناقصه، آسان‌تر کردن قوانین و حذف حق انحصاری شرکت نفتی نیمه دولتی و چند ملیتی «پتروبراس» برزیل در میدان‌های نفتی یاد شده، سرمایه گذاری در این میدان‌ها را برای شرکت‌های نفتی بین‌المللی جذاب کرده است.

افزایش قیمت‌های نفت، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تقاضای نفت سبک شیرین نیز به میزان این جذابیت نزد شرکت‌های نفتی بین‌المللی افزوده است.

تولید نفت برزیل در سال 2017 به 2 میلیون و 620 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال 2016 معادل چهار درصد افزایش داشت. این افزایش ناشی از تولید نفت بیشتر از میدان‌های نفتی فراساحلی این کشور واقع در آبهای عمیق است.

قیمت نفت صبح امروز (چهارشنبه) در بازارهای جهانی به دلیل کاهش شاخص دلار و احتمال افزایش تولید نفت در آمریکا کاهش یافت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 04:46 بامداد امروز در بازار نایمکس این کشور 1.2 درصد کاهش یافت و به 61 دلار و هفت سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز در بازار لندن با 0.9 درصد کاهش به قیمت 64 دلار 65 سنت در هر بشکه معامله شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.