کد مطلب: ۵۱۰۱۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زیان بانک تجارت بزرگتر از بودجه یارانه ماهانه کشور

زیان بانک تجارت بزرگتر از بودجه یارانه ماهانه کشور

صورت مالی ۹ ماهه ابتدایی امسال بانک تجارت حاکی از آن است که اگرچه این بانک موفق شده بخشی از زیان انباشته بزرگ خود را جبران کند اما هنوز هم به اندازه بودجه شش ماه وزارت اقتصاد کشور یا عددی بیشتر از بودجه ماهانه یارانه کشور زیان انباشته دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرداد ماه سال جاری بانک تجارت در یک گزارش تفسیری از کاهش دو درصدی زیان انباشته خود در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که این بانک برای تداوم کاهش زیان انباشته خود برنامه دارد.

حالا که صورت مالی بانک تجارت تا ۳۰ آذر ماه امسال در دسترس است، بد نیست ببینیم این بانک چقدر در تحقق بخشیدن به این هدف خود موفق عمل کرده است؟

زیانی معادل یک ماه یارانه نقدی!

بررسی صورت‌ مالی منتشر شده ۱۲ ماهه منتهی به پایان آذر ۹۹ بانک تجارت نشان می‌دهد ابتدای دوره این بانک ۱۰ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.

در طول دوره با این که موفق شده شش هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان از این زیان را جبران کند اما پایان دوره همچنان چهارهزار و ۴۹۵ میلیارد تومان زیان انباشته برای او باقی مانده است.

برای درک بهتر رقم حدودا چهارهزار و ۵۰۰ میلیاردی زیان انباشته بانک تجارت تا پایان پاییز امسال، خوب است بدانید رقم کل یارانه نقدی ۴۵ هزارتومانی ایرانیان( ۷۸ میلیون نفر) برای یک ماه تقریبا سه هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان است.

به عبارت دیگر زیان انباشته این بانک از رقم کل یارانه نقدی یک ماه ایرانیان بیشتر و چیزی تقریبا معادل شش ماه بودجه وزارت اقتصاد در سال جاری است.

دارایی و بدهی‌ها

همچنین براساس ترازنامه این بانک در همین دوره، جمع دارایی‌های بانک تجارت در پایان آذر ماه امسال به ۳۳۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان رسیده، این درحالی است که پایان اسفند ۹۸ مجموع دارایی‌های آن ۲۴۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است.

بنابراین مجموع دارایی‌های این بانک ۳۴ درصد افزایش داشته، البته در مقابل جمع بدهی‌های آن هم ۳۳ درصد رشد کرده است.

بر اساس صورت مالی پایان آذر ماه امسال میزان بدهی این بانک در پایان دوره به ۳۱۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان رسیده در حالی که پایان سال گذشته ۲۳۴ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • منصف

    چرا اغراق می کنید
    بزرگترین بانک کشور در شرایط تحریمی شدید بخشی از زیان انباشته را کاهش داده است که جای خوشحالی دارد
    یکماه یارانه 45 تومانی عدد بزرگی نیست در این غول نقدینگی کشور

  • طاهری سرمور

    بادرود.بعداین حضرات که دارایکم رافروختن آن موقع ازاین زیان خبرنداشتندکه حلاکه دارایکم می خواهدکمی جان بگیردبحث زیان دهی بانکهاوخودروی هاوکم شدن درآمدمسئولین ونبوددرآمدکافی برای رفتن واختلاس کردن وغیره رابه میان آورده اند.خدامی دانداگریک جووجدان وغیرت نزدیک خیلی هابودهیچوقت حاضرنمی شدندملتی که دربدترین وضع روحی وروانی اقتصادی واجتماعی وسیاسی وبیکاری وحقوقی ووووووقرارداداین چنین بلایی هم سرش بیایید.دریغ ازانسانیت.باسپاس

  • ناشناس

    سهام این بانک سهام بسیار ارزشمندیه. پیشنهاد می کنم تو پرتفو تون سهام بانک ملت یا صادرت یا تجارت را حتما داشته باشید. در دوره اصلاح بازار به لطف بازارگردان ها و رانت اطلاعاتی که داشتند، به موقع سهام را برای افزایش سرمایه بستند و کمترین اصلاح را تجربه کردند.

  • ناشناس

    خب دیگه خبر بهتر ازین نبود سهام بانک تجارت پرررررررر

  • حرف حساب

    زیان انباشته: 4هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان
    دارایی‌های بانک تجارت: ۳۳۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان4 رو با 332 مقایسه کردی؟ اصلا در حدی بود که بگی!این چه تیتریه؟
    عدد های خودتو ببین!
    تیتری که زدی هم ببین!
    این اگه زیانه من که نصف زندگیم وامه چی ام؟مثله این میمونه طرف پورشه داره بعد قالپاقش رو قسطی گرفته تجارت نیوز تیتر میزنه تا خرخره در قرض??والا این دارایی که شما لیست کردین بانک تجارت رو بزرگترین بانک غیر دولتی ایران نشون میده . . . !

  • تریدر

    بد نبود این را هم مینوشتی:دارایی های بانک تجارت بزرگتر از بودجه کل کشور!
    سودآوری بانک بیشتر از فروش نفت امسال کشور!

    • محمد علی سلطانی .

      سلام انتخاب این تیتر با توجه به محتوای کاملا مخالف آن گویای آن است که تجارت نیوز روش زشت باج خواهی از بانک تجارت را در پیش دارد . بانک تجارت در این نه ماه بخش اعظم زیان خود را جبران کرده است و اگر همین روند را در ادامه داشته باشد یعنی حدودا تا اردیبهشت ماه سال آینده همه زیان انباشته چندسال قبل را در یک سال و یک ماه جبران کرده است و این فوق العاده است ونشان از آینده بسیار درخشان سهم دارد به نظر می رسد در یک و دو سال آینده سهم بانک تجارت در بازار بالای سه یا چهار هزار تومن معامله شود . من با خواندن این گزارش به انتخاب خودم اطمینان بیشتری پید کردم . بیش از دو ملیون سهم در قیمت 75 تومن خریده ام و بسیار امیدوارم .از این گزارش کاملا غرض آلود ممنون هستم که خاطرم را از سهم بانک تجارت آسوده کرد .

  • بهروز

    وتجارت شنبه صف فروشه

  • سجاد

    تجارت نیوز این پیام تو صفحه بگذارین ممنون
    شما که به مردم در بورس حدودا ۲۰۰هزار میلیارد تومن ضرر زدین …بیایین یه ۴هزار میلیارد هم‌ شنبه از سهام مردم‌ بگیرین بدین بانک تجارت گناه دارد …یا این ماه یارانه مردم را بدین تا یر به یر بشود …کمک رسانی کنید …ای خدا ای خدا …این همه به فکر سازمان دولتی هستن ولی کو برای مردم‌ دل بسوزنند

  • ناشناس

    مولد نیروگاهی تجارت فارس سال ۹۴ ارزشش بالای ۱۵هزار میلیارد بوده اگه الان بخوای حساب کنی چیزی حدود ۵۰تا ۷۰هزار میلیارده.اونوقت نشستین خبر کار کردین که تجارت ضرر ده هستش؟کل سرمایه تجارت ۲۲هزار مییلیارد ثبت شدشه با همین نیروگاه سود بالای ۲۰۰تومن میسازه فقط….تو این وضعیت سیگنال منفی به مردمت نده آقای نویسنده..یه خبر کار کن که تمام دارایی و …تجارت رو سهامدار ببینه…منم الان یکمی کمک کنم خدمتت؟
    ۵میلیارد سهم فولاد هر سهم ۴۲تومن سود برای تجارت
    نزدیک ۵هزار میلیارد املاک مازاد که نامه مزایده ۲۱ بهمن ۹۹ باز شده
    تسعیر ارز از ۱۱هزار به بالا در نیمه دوم سال
    سهام منتقل شده ونیکی به تجارت
    انتقال ۳۸درصد بانک سرمایه به تجارت
    نیروگاه مولد تجارت فارس تحت مالکیت ۱۰۰درصدی بانک تجارت
    سرمایه گذاری ایرانیان مالکیت ۱۰۰درصدی بانک
    فروش نیروگاه جهرم به قیمت ۷۰۰تومن یعنی دوبرابر قیمت الان
    بدهکاران نجومی شهرداری ها و افراد حقیقی به ارزش ده ها هزار میلیارد..یک فرد حقیقی فقط نزدیک ۶۰۰میلیارد بدهی دارد
    همکاری با شرکت های خودروساز
    درصورت همکاری با چین بانک عامل
    عرضه دو شرکت زیر مجموعه به بازار بورس
    عرضه صندوق بانکی دارادوم در آینده
    سال بعد یک جهشی در تجارت خواهید دید که فکرشم نمیکنید

  • ناشناس

    آخه چقدر زیان. از شانس بد من کلی سهام وتجارت خرید کردم وتجارت که در سوددهی بازدهی خوبی داشته وبرای سهام هاش صف می‌بندند… من که هنوز باورم نمیشه