کد مطلب: ۳۳۰۶۱۶

ضرب الاجل وزیر کار برای تعیین تکلیف مدیران چندشغله و پروازی

ضرب الاجل وزیر کار برای تعیین تکلیف مدیران چندشغله و پروازی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران بالادستی وزارتخانه یک هفته وقت داد وضعیت چندشغله‌ها را روشن کنند. این مهلت برای تعیین تکلیف مدیران پروازی، یک ماه است.

«محمد شریعتمداری» دیروز(شنبه) در آیین تکریم و معارفه شماری از معاونان و مدیرکل‌های زیرمجموعه گفت: مدیران بالادستی تا پایان هفته مکلف به تعیین تکلیف چند شغله‎ها شده‌اند و استعفای افراد دارای بیش از یک شغل باید تا این موعد به دست ما برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز،شریعتمداری ادامه داد: اگر مدیران بالاتر با افراد دارای بیش از یک شغل برخورد نکنند، با مدیربالادست برخورد می‌شود.

وی افزود: معنایی ندارد مدیران هفته ای یک بار به محل خدمت خود بروند. بومی گزینی باید جایگزین مدیران پروازی شود و این افراد یک ماه بیشتر فرصت ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مدیران صندوق ها و معاونان باید دقت داشته باشند که ما مدیران پروازی نداریم. افراد باید در واحدهای بزرگ، تولیدی و مهم سرکار بایستند و مدیریت کنند.

به گفته وی، «با پرواز نمی شود مدیریت کرد».

در زمینه شفافیت شوخی نداریم

شریعتمداری تاکید کرد «در زمینه شفافیت با کسی شوخی نداریم».

این مسوول افزود: هیچ موضوع غیرشفافی در وزارت تعاون، کار وفاه اجتماعی وجود ندارد و همه بودجه ها و عملکردها باید شفاف به عموم مردم اعلام شود.

وی گفت: در موضوعات مختلف نظیر معاملات بویژه معاملات داخلی باید همه موارد شفاف به عموم مردم گفته شود.

هیچ مدیری کیسه ندوزد

شریعتمداری بر ضرورت شایسته سالاری، جوانگرایی و توجه به توانایی بانوان شایسته و انتخاب از درون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید و تصریح کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ مدیری برای فعالیت مدیریتی خود کیسه ندوخته است، بنابراین باید شفاف و روشن با مردم همه موارد را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: در هیات مدیره‌ها باید از یک فرد جوان با انگیزه و دانش استفاده و جوانگرایی در همه عرصه‌ها تقویت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اولویت بکارگیری مدیران جوان و افراد شاغل در این وزارت تاکید کرد و گفت: نیروهای لایقی در وزارتخانه حضور دارند و تکیه ما بر این نیروهاست.

«نباید افراد فکر کنند هر روز وزیری با اتوبوس می‌آید و نیروهای جدید را به صدر امور می‌آورد؛ زیرا به این ترتیب دیگر انگیزه‌ای برای کار نخواهند داشت».

شریعتمداری اضافه کرد: همه معاونان مکلفند در مجموعه خود جوانان و بانوان شایسته را انتخاب کنند.

رییس جمهوری هشتم شهریورماه پارسال در نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2 نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.

مبنع:ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.