کد مطلب: ۳۰۷۹۶۰

ضرر ۲۴۰ میلیون دلاری نفتا به صنعت دامپروری

ضرر ۲۴۰ میلیون دلاری نفتا به صنعت دامپروری

کشاورزان و دامداران کانادایی، به شدت از قرارداد جدید نفتا عصبانی هستند و می‌گویند این قرارداد، سالانه حداقل ۲۴۰ میلیون دلار به آنها ضرر می‌زند.

کشاورزان و دامداران کانادایی، به شدت از قرارداد جدید نفتا عصبانی هستند و می‌گویند این قرارداد، سالانه حداقل ۲۴۰ میلیون دلار به آنها ضرر می‌زند. بر این اساس، قرارداد جدید که به آن توافق آمریکا-مکزیک-کانادا می‌گویند، دسترسی آمریکا به بازار لبنیات کانادا را به ۳.۶ درصد افزایش داده و سیستم بحث‌برانگیز دسته‌بندی قیمت شیر که کانادا قبلا برای خود وضع کرده بود را حذف کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،لامپرون، یک کشاورز دام ارگانیک در مائوریچی کِبِک، می‌گوید: این توافق نشان داد که کشاورزان دامدار کانادایی، در این مذاکرات، چیزی به جز ابزار چانه‌زنی برای راضی کردن ترامپ، نبودند.

بخش لبنیات کانادا، ۲۲۰ هزار کانادایی را در استخدام خود دارد و سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار در تولید ناخالص ملی مشارکت می‌کند؛ به این ترتیب زندگی هزاران کانادایی و آینده نسل‌های بعدی تولیدکنندگان محصولات لبنی، در خطر قرار گرفته است.

دیوید وینس، رئیس کشاورزان دامدار مانیتوبا می‌گوید: برای ما تولیدکنندگان محصولات لبنی، این توافق ناامیدی عظیمی بود. با بخشش حدود ۴ درصد از بازار کانادا، بازار و درآمد ما بیشتر از گذشته، تضعیف خواهد شد.

سال گذشته، کانادا حدود ۶۳۶ میلیون دلار از محصولات لبنی آمریکا را خریداری کرد و مکزیک، بزرگترین واردکننده محصولات لبنی آمریکا، به ویژه پنیر بوده است و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۳۱ میلیارد دلار محصولات لبنی آمریکایی را وارد کرده است.

مورد دیگری که به شدت مورد اعتراض کشاورزان دامدار قرار گرفته، حذف بند قانونی موسوم به «کلاس ۷» از توافق است. طبق این بند کانادا می‌توانست تعرفه‌ای ۲۷۰ درصدی بر واردات شیر وضع کند و با عرضه ارزان شیر از آمریکا مقابله کند.

منبع:سی‌ان‌بی‌سی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.