کد مطلب: ۲۵۰۷۳۳

ضرورت ایجاد تصویر خوشایند از کالای ایرانی

ضرورت ایجاد تصویر خوشایند از کالای ایرانی

عضو مجمع ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و قائم مقام رئیس خانه صنعتکاران ایران بر ضرورت ایجاد تصویر خوشایند از کالای ایرانی در اذعان عمومی تاکید کرد.

صادق بشیری افزود: متاسفانه در سنوات گذشته تعدادی از سودجویان، واسطه‌ها و دلالان با ایجاد تصویر نا خوشایند، ذهنیتی مخدوش از کالای ایرانی را در افکار بسیاری از مخاطبان و جامعه هدف ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهارداشت: این طرز تفکر باعث شده تا عده‌ای گمان کنند که فقط کیفیت مطلوب را باید در کالاهای خارجی جستجو کرد به‌همین دلیل اجناس خارجی را بر ایرانی ترجیح می‌دهند.

عضو مجمع ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و قائم‌مقام رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: بسیاری از تولید‌کنندگان داخلی از این ترجیحات مصرف کنندگان هوشمندانه استفاده و کالای ساخت داخل را با برند و مارک خارجی در بازار عرضه می‌کنند که این مساله یک آسیب جدی به صنعت، اعتبار کالای ایرانی، منافع ملی و مصرف‌کنندگان است.

وی در ادامه افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است.

شیری تصریح کرد: نخستین گام در راستای تحقق شعار سال ایجاد تصویر خوشایندی از کالای ایرانی در اذهان عموم مردم به مدد تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها بالاخص رسانه‌ها و مراکز فرهنگی و تبلیغی است تا گرایش مردم به سمت مصرف تولیدات ساخت داخل هر روز نسبت به گذشته بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطور کلی هر مشکلی نشات گرفته از چهار عامل اصلی از قبیل ساختاری، رفتاری، معانی و مدیریتی است.

عضو مجمع ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و قائم‌مقام رئیس خانه صنعتکاران ایران افزود: متاسفانه برخی از رسته های صنعتی و کالایی در کشور مانند نساجی به این مشکلات مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی دارای خرده تولیدکنندگان خیلی زیاد و در عین حال شاغلان بسیاری را در بطن خود جای داده است.

بشیری بیان داشت: این صنعت امروز متاثر از واحدهای تولیدی خرد با مشکلات فراوانی از قبیل ضعف مدیریتی، عدم یکپارچکی، فقدان واحد تحقیق و توسعه وتحقیقات بازار مواجه است.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی تولیدکنندگان خرد در صنعت نساجی تاکید کرد و افزود: این واحدها سرمایه‌ها و ظرفیت‌های تولیدی کشور هستند.

عضو مجمع ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و قائم‌مقام رئیس خانه صنعت کاران ایران یادآورشد: واحدهای تولیدی خرد در حوزه نساجی به جهت دستیابی به تولید با صرفه اقتصادی بالا، رقابت پذیری و سودآوری بیشتر باید مدیریت و ساماندهی شوند.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.