کد مطلب: ۱۹۸۶۳۲

ضرورت حمایت از راه‌آهن به‌ویژه در ایام بحرانی

ضرورت حمایت از راه‌آهن به‌ویژه در ایام بحرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره متاسفانه امکانات حمل‌و‌نقلی کشور در این چند روز مناسب نبود، گفت: باید از راه‌آهن به‌دلیل خدمت‌رسانی ویژه به مردم در ایام بحرانی حمایت کرد.

محمد‌مهدی افتخاری با اشاره به اینکه عملکرد راه آهن در شرایط سخت و بحرانی چند روز اخیر که به علت بارش برف به وجود آمد قابل تقدیر است اظهار کرد: راه‌آهن چند برابر ظرفیت خود مسافران را جابه‌جا کرد و بار خطوط حمل‌و‌نقلی دیگر را کشید که این اقدام قابل ستایش است و بایستی مسولان این شرکت تشویق شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه متاسفانه امکانات حمل و نقلی کشور در این چند روز مناسب نبود و مسئولان نباید خود را گول بزنند افزود: بارش این میزان برف در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد نبود و اینکه دیگر شقوق حمل ونقل نتوانستند، به مردم خدمات رسانی کنند واقعا جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید از راه آهن به دلیل خدمت‌رسانی ویژه به مردم در ایام بحرانی حمایت کرد، خاطر نشان ساخت: در نظر داشته باشید که اگر مشکلاتی برای راه آهن برای جابجایی مسافران وجود دارد برطرف شود و مشکلات این سیستم به حداقل می‌رسد.

افتخاری با اشاره به این‌که وقتی ناوگانی، 5 برابر ظرفیت خود به مردم خدمت‌رسانی می‌کند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: باید به توسعه راه آهن چه به لحاظ زیر ساخت‌ها و چه به لحاظ توسعه ناوگان توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس به شدت پیگیر این مسئله است اظهار کرد: در بودجه 97 این مسئله را در نظر می‌گیریم.

نماینده مردم فومن و شفت در خصوص تاخیر سفرهای ریلی و کاهش سرعت قطارها نیز تصریح کرد: این اقدام، اقدام درستی بوده است.

در نظر داشته باشید که اگرچه تاکید ما برحداکثر خدمات رسانی بر مردم است اما این در این خدمات رسانی بایستی ایمنی بشدت رعایت شود و کارشناسان ریلی این موضوع را تایید کنند.

وی با بیان اینکه امنیت جانی مسافر، مهم‌تر از زمان سفر است اظهار داشت: نمی‌توانیم خدمات‌رسانی را تسریع کنیم و امنیت مسافر را در نظر نداشته باشیم و هر دو این موارد باید در حد بالا در نظر گرفته و رضایت مندی مردم تامین شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است دولت و مجلس برای توسعه و پیشرفت راه‌آهن امتیازاتی قائل شوند و آن را مد نظر داشته باشند گفت: در شرع اسلام هم تایید شده است کسی که خدمات بیشتری می‌دهد باید بیشتر تشویق شود.

یقینا این عملکرد راه آهن مستلزم این است که دولت در تامین اعتبار و بودجه نگاه ویژه‌ای به این نوع حمل و نقل داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر این استفاده بیش از حد از ناوگان ریلی بدون رسیدگی به آن انجام شود منجر به استهلاک پیش از موعد آن می‌شود افزود: مجلس نیز برای تامین یک درصد حاصل از فروش حامل‌های انرژی به راه آهن تلاش می‌کند.

اگر چه افزایش قیمت این حامل‌ها محقق نشد اما تلاش می‌کنیم تا تحقق این موضوع را پیگیری و به سرانجام برسانیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.