کد مطلب: ۳۱۸۹۰۶

استاندار هرمزگان اعلام کرد:

طراحی سه پالایشگاه بزرگ نفتی در جاسک

طراحی سه پالایشگاه بزرگ نفتی در جاسک

استاندار هرمزگان گفت: طراحی سه پالایشگاه بزرگ نفتی برای شهرستان جاسک آغاز شده است که آینده این شهرستان را متحول می‌کند.

فریدون همتی جمعه شب در سفر یک روزه خود به شهرستان جاسک در جمع مردم و مسئولان گفت: بسیارخوشحال هستیم که اکنون در شهرستان جاسک پروژه هایی آغاز یا مراحل اجرایی آنها در حال طی شدن است که مجموعه آنها یک چشم اندار امیدوار کننده و شفاف را برای این شهرستان به عنوان شرقی ترین شهر هرمزگان رقم خواهد زد.

به گزارش تجارت‌نیوز،همتی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان جاسک بحث انتقال پایانه صادراتی نفت کشور از موارد مهم برای توسعه شهرستان است افزود: در ماههای گذشته عقد قرار داد و تفاهم نامه با بخش خصوصی داخلی برای ساختن مخازن نفتی به حجم ۱۰ میلیون بشکه انجام شد و پس از آن هم خط انتقال نفت از خوزستان، بوشهر و عسلویه به این شهرستان به عنوان یک «ابر پروژه » انجام خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برای ساخت این پروژه، چیزی نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار اعتبار نیاز است که در نوع خود کم نظیر است. به موازات آن سه پالایشگاه نفت به عنوان پالایشگاه نفت سنگین در شهرستان جاسک طراحی شده است که دو پالایشگاه آن را ستاد اجرایی فرمان امام پیگیری می کند که مجوزهای مورد نیاز آن انجام و به دنبال تامین منابع مالی از طریق فاینانس خارجی هستند.

همتی گفت: امیدوارم که با پیگیری های انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام این مسائل برطرف شود وهرچه زودتر مقدمات اجرایی این پروژه ها را در شهرستان جاسک آغاز کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به حضور شرکت وپالایشگاه ۳۵۰ هزار بشکه ای پتروپالایش در جاسک گفت:این پالایشگاه که ۱۴ محصول خروجی دارد هم از شرکت پتروشیمی و هم پالایشگاه برخوردار است که توسط بخش خصوصی در مدت زمان دو ماهه مجوزات لازم را اخذ کرده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: در کنار همه بر نامه های موجود برای توسعه این شهرستان و با تصویب مجلس این منطقه به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد که این موضوع در حال انجام و طی فرایند قانونی خود است.

برای راه اندازی پراوز مستقیم به شهرستان جاسک تلاش می‌کنیم

استاندار هرمزگان وجود نیروی دریایی در شهرستان جاسک ظرفیتی بزرگ در منطقه دانست و بیان داشت: نیروی دریایی از زمان حضور تا کنون برای توسعه و بنیان بخشیدن این شهرستان تلاش زیادی کرده است و توانسته خدمات قابل توجهی به مردم و شهرستان جاسک ارائه کند.

همتی با اشاره به فرودگاه ساخته شده در این شهرستان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم پرواز جاسک را یا به صورت مستقیم از تهران و یا از بندرعباس راه اندازی کنیم اما با وجود ظرفیتهایی که در این شهرستان در حال راه اندازی است دیری نخواهد گذشت پروازهای این شهرستان از یک رونق جدی برخوردار خواهند شد.

از حقوق صیادان جاسکی دفاع خواهم کرد

وی با اشاره به حمایت از حقوق صیادان جاسکی گفت: در شهرستان جاسک بنادر جدیدی شکل خواهد گرفت که با ساماندهی شناورها می توان مشکلات صیادان را مرتفع ساخت.

استاندار هرمزگان بابیان این که موضوع کشتی های صیادی از جمله موضوعاتی بود که با ورود وزارت کشور واستانداری به آن به صورت جدی پرداخته شد، گفت: در صورت مشاهد هر ضعفی نسبت به این موضوع با گزارش آن به مجموعه استانداری به صورت قاطعانه برای حل آن پرداخته می شود و از حقوق صیادان در جاسک دفاع می شود.

نمره قابل قبول به شهردار وشورای شهر جاسک نمی‌دهم

همتی خطاب به شورای شهر وشهرداری جاسک نسبت به وجود خلا در سواحل این شهرستان گفت:من در بازدید امروز خود نمره قبولی به شهردار و شورای شهر نمی‌دهم و با تجدید نظر اساسی در برنامه‌های خود و هماهنگی با فرمانداری و استفاده از ظرفیت نیروی دریایی تا شب عید ساحل شهرستان جاسک به یک ساحل قابل قبول برای مردم تبدیل شود.

استاندار هرمزگان گفت: باید از ظرفیت دریا وسواحل آن به درستی استفاده شود تا گردشگرانی که به این شهرستان می آیند از شرایط سواحل این شهرستان رضایت قابل قبولی داشته باشند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.