کد مطلب: ۱۴۸۴۱۳

طراحی پروازهای فرامرزی در فرودگاه سنندج

طراحی پروازهای فرامرزی در فرودگاه سنندج

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب و امکانات مناسب، دستور طراحی پروازهای فرامرزی در فرودگاه سنندج را صادر کردم.

عباس آخوندی امروز در در مراسم عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به طول ۷۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: در ابتدا توسعه کردستان را به صورت یک کریدور سراسری فرض کردیم و این ایده امروز در حال تحقق است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی عنوان کرد: اجرای این کریدور پنج استان کشور را به هم متصل و سپس کشور را به دیگر کشورها وصل می‌کند.

وی اظهار داشت: شبکه حمل‌ونقل منطقه را نباید فقط در راه‌ها خلاصه کنیم و باید به حمل‌ونقل ریلی و هوایی هم توجه داشته باشیم که خوشبختانه در این رابطه اقدامات مطلوبی را انجام دادیم و در حال اجرا داریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فرودگاه سنندج و سقز می‌تواند نقش مهمی در منطقه در راستای اتصال به فرودگاه‌های پیرامون خود داشته باشد.

آخوندی اضافه کرد: ناوگان هواپیمایی ای‌تی‌آر با هدف فعال‌سازی فرودگاه‌های کوچک‌تر از فرودگاه امام در سطح کشور خریداری شده است.

وی اظهار داشت: این ناوگان موجب سهولت در برقراری ارتباط تجاری و گردشگری در مناطق مختلف به ویژه کردستان می‌شود.

وی بیان کرد: اولین پرواز این ناوگان در سنندج امروز انجام شد که دستور طراحی پرواز سنندج به مناطق فرامرزی را هم صادر کردم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری محور همدان به سنندج شامل چهار قطعه است، گفت: قطعه اول این محور به طول بیش از ۶۰ کیلومتر بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یک قطعه هم مشکل پیمانکار داشت که رفع شده و قطعه سوم هم نزدیک محور صلوات‌آباد است که ایجاد زیرساخت‌های آن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

آخوندی عنوان کرد: قطعه چهارم هم از صلوات‌آباد به داخل شهر سنندج است که به دلیل توپوگرافی سخت این مسیر کار اجرایی آن بسیار پیچیده است و درصدد انتخاب مهندس مشاور بین‌المللی برای آن هستیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.