کد مطلب: ۶۹۳۸۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

غیبت ۱٫۵میلیون نفر در طرح بیمه سلامت رایگان / چگونه رایگان بیمه شویم؟

غیبت ۱٫۵میلیون نفر در طرح بیمه سلامت رایگان / چگونه رایگان بیمه شویم؟

طبق گفته‌های وزیر بهداشت، ۶میلیون نفر پوشش بیمه سلامت رایگان دریافت کرده‌اند. اما ۱٫۵میلیون نفر هنوز برای دریافت این بیمه مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه بیمه سلامت، شرایط پوشش رایگان بیمه اقشار کم درآمد و دهک‌های درآمدی پایین را فراهم کرده است، اما مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به تازگی اعلام کرده است که حدود یک و نیم میلیون از واجدان شرایط برای دریافت این پوشش اقدام نکرده‌اند.

بیمه سلامت رایگان برای سه دهک پایین

محمد مهدی ناصحی در این باره گفته است که سه دهک پایین جامعه به صورت خودکار و بدون حضور بیمه شده اند. سایر دهک‌ها نیز از تخفیف ویژه‌ای برای دریافت پوشش این بیمه برخوردار هستند. به علاوه سه ماه بیمه رایگان برای همه مردم تمدید شده است.

همچنین به گفته وی این بیمه هزینه‌های دارو را نیز پوشش می‌دهد و در سال گذشته نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است. همچنین پرداخت‌های بیمه بروز است و هزینه‌ها تا پیان تیر ماه پرداخت شده‌اند.

۶میلیون نفر رایگان بیمه شدند

پیش‌تر نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت از برخورداری بیش از ۶ میلیون نفر از بیمه سلامت رایگان خبر داده بود. وی همچنین اعلام کرده بود که افرادی که به تازگی بیمه شده‌اند، سه ماه فرصت تمدید دارند. اما اگر توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند، به وزارت بهداشت اعلام کنند. در غیر این صورت برای پایداری پوشش سلامت باید حق بیمه را پرداخت کنند.

به علاوه وزیر بهداشت بودجه این طرح را سه میلیارد دلار اعلام کرده بود.

چگونه بیمه سلامت بگیریم؟

خانواده‌هایی که تحت پوشش بیمه نیستند یا اعتبار بیمه آنها تمام شده، می‌توانند با مراجعه به این لینک و یا دفاتر پیشخوان دولت، تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

این بیمه تا ۷۰درصد هزینه دارو، ۷۰درصد هزینه درمان سرپایی و ۹۰درصد هزینه بستری شخص بیمه شده را پرداخت خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.