کد مطلب: ۶۵۲۰۲۹

اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت

اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت

سه طرح ترافیکی ویژه ساماندهی عبور و مرور در معابر و تقاطع‌ها، طرح موتوریاب و طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران به طور همزمان در ۱۰۰ نقطه از شهر تهران اجرا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از امروز به‌طور همزمان سه طرح ترافیکی در ۱۰۰ نقطه از پایتخت به اجرا درآمد. این طرح طی دو نوبت و در ساعات صبح و عصر در پایتخت اجرا می‌شود.

ایسنا گزارش داد، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: امروز طرح‌های موتوریاب، طرح ساماندهی عبور و مرور در معابر و طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در تهران به اجرا درآمد.

این طرح‌ها پیش از این در پایتخت به اجرا درآمده بودند، اما از امروز این سه طرح به‌طور همزمان اجرا شدند.

رحیمی بیان کرد در طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران و تخلف‌های مرتکب شده از سوی راکبان آنان نظیر مخدوش و ناخوانا بودن پلاک، عبور از چراغ قرمز، حرکت در پیاده رو، حمل بار غیرمتعارف، حمل نفرات بیش از ظرفیت مجاز و انجام حرکات مخاطره‌آمیز برخورد می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: استفاده از موتور با توجه به گرمای هوا و موارد دیگر رو به افزایش است و ما باید تلاش کنیم تا استفاده از این وسیله به شکل ایمن و قانونمند انجام شود.

پلیس مخالفتی با موتورسیکلت سواران یا کار کردن با موتورسیکلت ندارد اما فعالیت آنان باید قانونمند باشد.

همچنین طرح موتوریار که بیش از یک سال و نیم پیش به اجرا درآمد همچنان ادامه داشته و از ظرفیت موتوریاران در نظم بخشی به تردد موتورسیکلت‌سواران استفاده می‌شود.

وی درباره اینکه آیا برخورد با بار غیرمتعارف موتورها شامل پیک‌های موتوری و جعبه نصب شده بر روی موتورها نیز می‌شود، گفت: منظور از بار متعارف جعبه‌هایی که در قسمت عقب موتورسیکلت‌ها نصب می‌شود، نیست.

رحیمی افزود: در این طرح موتورسیکلت سواران متخلف متوقف شده و ممکن است به شکل ساعتی یا در صورت ارتکاب به چندین تخلف حادثه ساز یا گزارش شکایت از پلاک، آن موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شود.

او اضافه کرد: طرح ترافیکی عبور و مرور در معابر و تقاطع‌ها نیز مربوط به توقف خودروها پشت خط ایست، عبور عابران پیاده از محل‌های مجاز و دعوت رانندگان و عابران پیاده به رعایت قوانین و مقررات است که این موضوع سبب روان‌سازی ترافیک می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه ۴۶ درصد از کشته‌های حوادث رانندگی در پایتخت موتورسیکلت سواران بودند، گفت: حدود ۳۵ درصد از این آمار مربوط به عابران پیاده است و ما امیدواریم که با اجرای همزمان این سه طرح بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اصلاحات هندسی در معابر و رفع نقاط حادثه خیز گفت: در این زمینه همکاری و هماهنگی خوبی میان پلیس و شهرداری تهران وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقا موتورها رو ول کنین، جلوی دزدی رو بگیرین. دزدی زیاد شده.