کد مطلب: ۶۰۰۲۰۹

طرح تردد شبانه برای درآمدزایی دولت بود؟

طرح تردد شبانه برای درآمدزایی دولت بود؟

احمد وحیدی، وزیر کشور: طرح ممنوعیت تردد شبانه برای درآمدزایی دولت نبوده و حتما این تصور اشتباه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید طرح ممنوعیت تردد شبانه تا چه حد موفق بوده به ویژه این که گفته می‌شود این طرح برای درآمدزایی دولت بوده است؟ افزود: این که (این طرح برای درآمدزایی دولت بوده) حتما اشتباه است چرا که آن قدر هزینه‌هایی که برای دولت ایجاد می‌شود، زیاد است که آورده‌ای برای دولت نداشت.

وی گفت: این طرح برای برای سلامت مردم بوده و به خاطر جلوگیری از دورهمی‌ها و تردد اجرا شده و با بهبود شرایط اثرگذاری خود را از دست داده است ضمن این که پیش بینی می‌شد که با بهبود شرایط این طرح لغو شود که اکنون لغو شده است.

وزیر کشور درباره قرنطینه هوشمند نیز گفت: این یک دستورالعملی دارد که در ستاد ملی کرونا باید اطلاع رسانی کاملی صورت گیرد و قبل از اطلاع رسانی و تبیین کامل آن اجرا نخواهد شد.

وحیدی درباره واکسیناسیون دانش آموزان گفت: درباره واکسیناسیون زیر ۱۲ سال از نظر علمی به این نتیجه رسیدند که این کار ضرورتی ندارد، اما برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال ضروری بود که واکسیناسیون نیز انجام شده است.

کاهش مرگ و میر رابطه مستقیم با واکسیناسیون دارد

وزیر کشور گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد رابطه مستقیم بین واکسیناسیون کرونا و کاهش آمار‌های ابتلاء، بستری و مرگ و میر وجود دارد.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: موضوعاتی که در جلسه امروز قرارگاه مورد بررسی قرار گرفت مصوباتی بود که بیشتر در ستاد ملی به تصویب رسیده، اما با توجه به تغییر شرایط نیازمند بازنگری بود.

وی ادامه داد: راستا کمیته‌های تابع قرارگاه موضوع را بررسی کردند تا با توجه به شرایط آن مقداری که لازم است مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وزیر کشور در ادامه به بازنگری و نوسازی برخی شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در هفته‌های آتی اشاره کرد و گفت: با توجه به مبانی علمی و دانسته‌های جدید پزشکی و همچنین با توجه به واکسیناسیون گسترده ممکن است در شیوه نامه‌ها ظرف هفته‌های آینده در مواردی که لازم است، بازنگری صورت بگیرد.

وی افزود: لغو برخی از محدودیت‌ها انجام شده، اما تذکر جدی در مورد اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و این تاکید به ویژه در حوزه مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار است، لذا از مدیران مدارس می‌خواهیم این شیوه نامه‌ها را همان گونه که ابلاغ شده است، اعمال کنند.

وحیدی گفت: دانش آموزان و اولیا نیز باید مراقبت‌های جدی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر کشور در ادامه به بررسی میزان تاثیر واکسیناسیون با آمار‌های ابتلا، بستری و فوتی را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که پیوستگی میان واکسیناسیون و کاهش آمار‌های ابتلاء، بستری و مرگ و میر وجود دارد و هر کجا که واکسن بیشتر تزریق شده آمار‌ها کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس وزارت بهداشت بررسی‌های گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده و به این کار ادامه می‌دهد.

وی گفت: عزیزانی که غیر از این نظر را دارند باید با وزارت بهداشت بحث و تبادل نظر کنند؛ اما اینکه این حرف و نظر از مبانی غیرعلمی و در کف خیابان بیان شود، درست نیست. امروز نیز آمار‌های تجربی به ما نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر با موضوع واکسیناسیون پیوستگی دارد.

وحیدی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: یکی از مبانی این طرح بیماریابی است که برای هوشمند سازی اهمیت بسزایی دارد و در شرایط خوبی قرار داریم؛ اما نباید شرایط به گذشته برگردد، برای تحقق این مهم لازم است که طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرا شود و به نتایج مثبت برسد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوالحسن

    من تولید کنننده ام ضمن اینکه در کارم اختلال ایجاد کرد اما به ناچار مجبور شدم به دفعات تردد شبانه داشته باشم چند میلیون جریمه توی حسابمه خدا ازشون نگذره که هیچ رحمی ندارن همه دنیا به مردمشون کمک کردن اینا از جیبمون میزنن

  • ناشناس

    من چند وقته اصلن کرج نرفتم تو کرج زده تردد شبانه دولت چوب لای چرخ مردم نزاره خود به خود همه چیز درست میشه این مردم به کمترین چیزها قانع هستن فقط شما جیب ما رونزن