کد مطلب: ۶۲۳۸۹۵

بررسی مزایای طرح لایه‌باز آماده برای گرافیست‌ها

بررسی مزایای طرح لایه‌باز آماده برای گرافیست‌ها

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، حتما یکی از افرادی می‌باشید که با نرم افزار فتوشاپ و گرافیکی آشنا هستید و آگاهید که طرح‌های لایه باز در کارهای گرافیک چقدر مفید هستند و می‌تواند به شما کمک کنند.

زمانی که نیاز به طراحی کارت ویزیت، بنر و تراکت برای مشاغل مختلف دارید، داشتن طرح‌های لایه باز گرافیکی، کارت ویزیت و طرح‌های تراکت لایه باز و… می‌تواند دست شما را در طراحی باز بگذارد. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با طرح‌های لایه باز گرافیکی، مزایا، کاربرد و… آن آشنا نماییم و به شما کمک کنیم طرح لایه باز مناسب را از بهترین سایت دانلود یا خریداری نمایید.

منظور از طرح لایه باز گرافیکی چیست؟

نمی‌توان دقیقا گفت که اولین طرح‌های لایه باز چه زمانی معرفی شدند؛ اما واضح است که فایل‌های لایه باز یا PSD و VECTOR قابلیت‌های بی‌نظیر و منحصر به فردی را به فتوشاپ اضافه کرده‌اند. همانطور که گفتیم این طرح‌های لایه باز موجود در فایل‌های PSD و وکتور فرمت‌های رایج نرم افزارهای گرافیکی قدرتمندی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور هستند و بسیاری از طراحان گرافیک از این فایل‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند تغییرات متن، تصاویر، افکت‌ها و… را به راحتی اصلاح نمایند.

فایل PSD چیست؟

PSD یکی از اصلی‌ترین فرمت‌های مورد استفاده در فتوشاپ برای ذخیره فایل‌های لایه باز است. شما می‌توانید فایل‌های ذخیره شده را با فرمت PSD ویرایش و به هر فرمتی تبدیل کنید. نکته مهم در مورد پسوند PSD این است که شما تنها تا حجم ۲ گیگابایت می‌توانید فایل با این پسوند ذخیره کنید و اگر فایل شما بیشتر از این مقدار باشد باید از پسوند‌های دیگر استفاده کنید.

مهم ترین مزایای استفاده از طرح لایه باز

استفاده از طرح لایه باز مزایای بی نظیری برای طراحان دارد که به شرح زیر است:

  • اجرای سریع پروژه‌‌های طراحی در فتوشاپ

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از طرح‌های لایه باز گرافیکی، انجام پروژه ها در کوتاه ترین زمان است. فرض کنید اگر شما یک طراح حرفه ای تبلیغاتی باشید مجبور هستید روزانه سفارش‌های متنوعی را طراحی کنید، قطعا اگر بخواهید همه را از پایه طراحی نمایید وقت بسیار از شما می‌گیرد و حتی ممکن است نتوانید یک طراحی را به پایان برسانید، ولی شما با کمک طرح‌های لایه باز و کمی خلاقیت یک طرح فوق العاده را در کوتاه ترین زمان طراحی نمایید.

  • استفاده مکرر از طرح PSD

شما در دنیای فتوشاپ نیاز نیست چیزی را از اول خلق کنید و با کمی خلاقیت می‌توانید امکانات ویژه برای موارد ساخته شده ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید یک طرح گرافیکی برای روز پدر تهیه کنید، نیازی نیست خودتان این کار را از اول انجام دهید و موارد مختلف و مربوطه را بکشید و سپس اقدام به تولید فایل مورد نظر کنید. شما می‌توانید به راحتی از طرح‌های لایه باز استفاده کنید و در زمان و وقت خود صرفه جویی کنید.

  • یادگیری سریع نرم افزار فتوشاپ

یکی از سریع‌ترین راه‌های یادگیری در هر زمینه ای، نگاه به کار و پروژه‌های دیگران است. همانطور که می‌دانیم، همه کسب‌وکارها از ابزارها و تجهیزات مختلفی برای مدیریت و تدوین کار خود استفاده می‌کنند. طراحان گرافیک حرفه ای نیز برای رسیدن به هدف و نتیجه دلخواه از فایل آماده فتوشاپ دیگران استفاده می‌کنند. استفاده از طرح‌های لایه باز طراحی و اجرای پروژه‌های گرافیکی را بسیار ساده می‌کند و همچنین تمرین شما را در فتوشاپ افزایش می‌دهد.

02 4

انواع طرح‌های گرافیکی لایه باز

طرح‌های لایه باز در موارد متنوعی در دسترس شما هستند و شما می‌توانید در طراحی خود از آنها استفاده کنید که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • طرح لایه باز مناسب برای کسب‌وکارها

یکی از فایل‌‌های PSD و یا لایه بازی که می‌توانید از آنها برای طراحی کارت ویزیت، تراکت و بنر و .. را برای کسب و کارهای مختلف استفاده نمایید. طرح لایه باز از تنوع بالایی دارند به طوری که طراح می‌تواند برای کسب و کار‌های مختلفی مانند مواد غذایی، صنعتی، پوشاک، آموزشی و… از آنها استفاده کند.

  • طرح بنر لایه باز

یکی دیگر از طرح‌های لایه باز برای طراحی بنر در حوزه‌های مختلف مثل موضوعات مذهبی، عرض تسلیت، تبریک و مناسبت ها، خیر مقدم و… طرح لایه باز بنر است که کمک شایانی به طراحان می‌نمایید و طراحی را برای آنها بسیار آسان می‌کند.

  • طرح لایه باز موکاپ

به طرح مشابه از یک طرحی از دنیای واقعی، موکاپ می‌گویند. شما با استفاده از موکاپ می‌توانید یک طرح واقعی را در کامپیوتر، گوشی یا تبلت و… شبیه سازی کنید و برای نمایش کار نهایی به مشتری نشان دهید و در صورت نیاز به تغییرات، موارد مربوطه را اعمال نمایید.

چگونه بهترین طرح لایه باز را انتخاب کنیم؟

در بالا با طرح لایه باز، انواع و مزایای آن آشنا شدیم، در ادامه می‌خواهیم دریابیم چگونه بهترین طرح لایه باز گرافیکی را انتخاب کنیم تا به هدف نهایی خود دست یابیم.

  • هدف خود را از انتخاب یا خرید فایل PSD مشخص کنید؛

در اولین قدم باید بدانید چه چیزی را به طرح گرافیکی نهایی خود اضافه کنید تا با طرح فایل لایه باز انتخابی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای یک مهندس برق کارت ویزیت طراحی کنید، باید دنبال فایل لایه باز صنعت برق بروید. بنابراین هدف شما مشخص می‌کند که باید به دنبال چه فایلی بگردید.

  • انتخاب فایل PSD برای طرح نهایی

برای مثال اگر طرح نهایی شما طرح تراکت است شما باید به دنبال طرح لایه باز در دسته مخصوص تراکت بگردید. به طور کلی طرح نهایی در انتخاب طرح لایه باز شما تعیین کننده خواهد بود.

  • انتخاب فایل یا طرح لایه باز بر اساس میزان هزینه

یکی از موارد مهم انتخاب یا خرید طرح لایه باز، در نظر گرفتن درآمد از کار نهایی است مثلا اگر شما میزان درآمد شما از طراحی یک بنر، ۲۰۰ هزار تومن است، منطقی نیست که هزینه بالایی برای خرید طرح باز پرداخت کنید.

  • انتخاب طرح PSD با توجه به سلیقه کارفرما

طرح نهایی شما باید توسط شخص کارفرما تایید شود پس شما باید سلیقه او را در مراحل طرحی خود در طول پروژه نظر بگیرید.

از کدام سایت طرح لایه باز خریداری کنیم؟

شما برای دانلود یا خرید طرح لایه باز گرافیکی باید به یک وب سایت معتبر و به روز مراجعه نمایید، زیرا یکی از مهم ترین نکات برای خرید و دانلود طرح‌های آماده لایه باز، مراجعه به سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد اینترنتی است و چون وب سایت متنوعی در زمینه فروش طرح‌های لایه باز فعالیت دارند شما باید به این موضوع دقت ویژه داشته باشید. سایت باک "baaak.ir" یکی از بهترین سایت‌های ارائه دهنده طرح‌های لایه باز گرافیکی با دسته بندی متنوع است و شما می‌توانید برای دانلود و خرید اقدام نماید.

کلام آخر

طرح‌های لایه باز یکی از بهترین ویژگی‌هایی بود که توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک معرفی شدند. این طرح ها به شما کمک می‌کنند تا در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و از تجربه دیگر طراحان استفاده کنید تا بتوانید یک طرح حرفه ای طراحی کنید و شما نیز به عنوان یک طرح حرفه ای معرفی شوید. امیدواریم در این مقاله، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.