کد مطلب: ۳۸۳۹۱۷

نظرسنجی کیتکو ۲۱ ژوئن؛ طلای جهانی باز هم گران می‌شود

نظرسنجی کیتکو 21 ژوئن؛ طلای جهانی باز هم گران می‌شود

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و یکم ژوئن منتشر شده، با وجود رکورد کم‌سابقه طلا و عبور از قله هزار و 400 دلار، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه با عبور از هزار و 411 دلار، در نهایت به هزار و 399 دلار و 31 سنت به ازای هر اونس رسید. این بالاترین نرخ طلا طی پنج سال گذشته محسوب می‌شود. آخرین بار، در ماه می سال 2013، قیمت جهانی طلا به بیش از هزار و 400 دلار به ازای هر اونس رسیده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و یکم ژوئن منتشر شده، با وجود این رکورد کم‌سابقه، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند و بر این باورند که قیمت طلا با رشد بیشتری مواجه خواهد شد.

این در حالی است که سیاستگذاران فدرال‌رزرو پس از یک جلسه دو روزه، نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشتند و اعلام کردند احتمالا در آینده این نرخ کاهش خواهد یافت. آنها همچنین گفتند در مورد چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده نااطمینانی وجود دارد و به همین دلیل برای تغییر سیاست‌های پولی باید صبر کرد.

در عین حال ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در صحبت‌های خود به کاهش نرخ بهره و تزریق محرک‌های بیشتر به اقتصاد این منطقه اشاره کرده است.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 18 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر معادل 67 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 17 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. همچنین سه نفر معادل 17 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

همچنین از میان 936 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 616 رای‌دهنده، معادل 66 درصد افزایش قیمت طلا و 196 نفر، معادل 21 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 124 رای‌دهنده یا 13 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین و از هر 10 نفر، 7 رای‌دهنده افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ معتقد است، علاوه بر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی در اروپا و آمریکا، ریسک‌های ژئوپلیتیک تاثیر قابل توجهی بر صعود قیمت طلا داشته است.

به گفته جیم وایکوف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو، تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا موجب شده بسیاری از معامله‌گران آخر هفته خود را با نگرانی پشت سر بگذارند. این مساله برای دارایی‌های امن از جمله طلا و نقره خوب است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت SIA می‌گوید، بازار طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و هماهنگی بانک‌های مرکزی در جهان برای تنظیم سیاست‌هی مالی در جهت حمایت از رشد اقتصادی جهان، تصدیقی بر این ادعاست.

جورج جرو، مدیر شرکت سرمایه آر‌بی‌سی هم معتقد است، افزایش نگرانی‌ها در جهان، طلا را برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است.

چارلی ندوس، تحلیلگر بازار طلا اما روند بازار طلا برای هفته آینده را کاهشی پیش‌بینی کرده است. او با این حال می‌گوید، با توجه به اینکه دلار ضعیف‌تر، کاهش رشد اقتصادی و نرخ بهره را پیش رو داریم، انتظار می‌رود در بلندمدت قیمت فلز زرد افزایش یابد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.