کد مطلب: ۱۸۰۰۰۶

طلای جهانی در بالاترین قیمت دو هفته اخیر ایستاد

طلای جهانی در بالاترین قیمت دو هفته اخیر ایستاد

طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی که دلار و معاملات سهام آسیا ثابت بود، تحت تاثیر انتظارات برای افزایش خرید در پایان سال به بالاترین قیمت در دو هفته گذشته صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۷.۵۰ دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات تا سطح ۱۲۶۸.۲۶ دلار نیز پیش رفته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۷۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۵.۴۰ دلار یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۲۶۹.۶۰ دلار بسته شد.

به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ، دسامبر معمولا زمان مناسبی برای خرید طلا است و از نظر فصلی، موقعیت مطلوبی برای طلا به شمار می‌رود که مرز ۱۲۵۰ دلار را به خوبی حفظ کرده است.

بازارهای سهام آسیا و دلار روز پنج‌شنبه با وجود انتشار آمار بهتر از حد مطلوب مسکن در آمریکا و تصویب نهایی لایحه اصلاحات مالیاتی از سوی قانون‌گذاران آمریکایی تغییر چندانی نداشتند.

بر اساس گزارش رویترز، در واقع عملکرد دلار با وجود اخبار مثبت اخیر و کاهش ارزش بیت‌کوین باعث شده است بخشی از سرمایه‌ها به سوی طلا حرکت کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶.۱۷ دلار رسید. این فلز روز گذشته به ۱۶.۲۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل ۰.۴ درصد کاهش یافت و ۹۱۴.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۱۰۲۴.۲۴ دلار بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.