کد مطلب: ۳۸۴۴۲۴

طلا در نزدیکی بالاترین سطح ۶ سال گذشته

طلا در نزدیکی بالاترین سطح 6 سال گذشته

به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از یک‌سو و سیگنال‌ بانک‌های مرکزی در جهان مبنی بر کاهش نرخ بهره، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد.

به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از یک‌سو و سیگنال‌ بانک‌های مرکزی در جهان مبنی بر کاهش نرخ بهره، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه با 0.3 درصد افزایش به هزار و 402 دلار رسید. این پنجمین روز متوالی است که قیمت طلا روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد.

در معاملات روز جمعه نیز قیمت هر اونس طلا از قله هزار و 410 دلار عبور کرد که بالاترین سطح از سپتامبر سال 2013 محسوب می‌شود.

در حالی که تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده بازارهای نفت و طلا را تحت تاثیر قرار داده، واشینگتن روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های جدیدی را از امروز علیه ایران وضع کند.

علاوه بر مسائل خاورمیانه و افزایش نااطمینانی‌ها، فدرال‌رزرو و بانک مرکزی اروپا اعلام کرده‌اند که با هدف مقابله با کُند شدن رشد اقتصادی جهان احتمالا نرخ بهره را کاهش خواهند داد.

این سیاست‌ها از سوی بانک‌های مرکزی در جهان به‌ویژه فدرال‌رزرو تاثیر قابل توجهی بر کاهش ارزش دلار دارد و برعکس سرمایه‌گذاران را به سوی طلا به عنوان سرمایه‎ای جذاب و امن متمایل می‌کند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و یکم ژوئن انجام شد نیز اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت بر این باور بودند که طلای جهانی باز هم گران می‌شود .

به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار طلا، علاوه بر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی در اروپا و آمریکا، ریسک‌های ژئوپلیتیک تاثیر قابل توجهی بر صعود قیمت طلا داشته است. به عبارت دیگر، افزایش نگرانی‌ها در جهان، طلا را برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.