کد مطلب: ۲۴۴۶۳۹

طلا سقوط کرد

طلا سقوط کرد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا به‌دنبال رشد ارزش دلار آمریکا در واکنش به خروج ترامپ از برجام، سقوط کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۱.۴۴ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن حدود ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۱.۷۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۴۰ سنت کاهش، در ۱۳۱۳.۷۰ دلار بسته شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه با اعلام خروج از برجام، گفت تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه ایران را دوباره وضع خواهد کرد.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، طلا بین ریسکهای ژئوپلیتیکی فزاینده و دلار قویتر آمریکا گیر افتاده است. خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن بدنبال اعلام تصمیم ترامپ آن طور که انتظار می‌رفت، قوی نبوده است.

قیمت طلا در شرایط ابهامات سیاسی یا اقتصادی پشتیبانی می‌شود زیرا تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین به مذاکره درباره مسائل تجاری ادامه دادند زیرا اختلافات هر دو طرف هنوز بر سر تعرفه‌ها به قوت خود باقی است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به دلیل اینکه سه تلاش ناموفق برای شکستن مقاومت در سطح ۱۳۱۷ دلار داشته است، ممکن است تا سطح ۱۳۰۱.۵۱ دلار عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۴۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و ۹۱۲.۵۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، با ۰.۳ درصد افزایش، در ۹۷۲.۴۰ دلار ایستاد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.