کد مطلب: ۳۸۷۵۴۳

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات بازارهای جهانی

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات بازارهای جهانی

به دنبال انتشار آمار اشتغال آمریکا در ماه ژوئن که با افزایش قابل توجهی مواجه بود، ارزش دلار آمریکا در معاملات امروز افزایش یافت. انتشار این آمار همچنین بازار فلزات گرانبها از جمله طلا را هم تحت تاثیر قرار داده است.

به دنبال انتشار آمار اشتغال آمریکا در ماه ژوئن که با افزایش قابل توجهی مواجه بود، ارزش دلار آمریکا در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، آمریکا موفق شده در ماه ژوئن در بخش غیرکشاورزی 224 هزار شغل ایجاد کند که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن رشد قابل توجهی داشته است. این در حالی است که برآورد اقتصاددانان از فرصت‌های شغلی در این ماه 160 هزار شغل بوده است.

در حالی که فدرال‌رزرو پیش‌تر اعلام کرده بود ممکن است نرخ بهره را در این کشور کاهش دهد، حالا آمار اشتغال مطلوب آمریکا این احتمال را مبهم کرده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز به سطح 97.443 واحد صعود کرد این بالاترین سطح شاخص دلار از نوزدهم ژوئن محسوب می‌شود.
هر یورو در معاملات امروز با قیمت 1.1226 دلار معامله شد.

افت ارزش یورو پس از آن اتفاق افتاد که داده‌های منتشرشده در آلمان نشان داده سفارشات در بخش صنعت این کشور در ماه می بیش از حد انتظار افت کرده است. وزیر اقتصاد اروپا همچنین هشدار داده که احتمالا عملکرد بزرگ‌ترین بخش اروپا در ماه‌های آتی هم ضعیف خواهد بود.

به گفته تحلیل‌گران، به نظر می‌رسد، در حال حاضر هیچ فوریتی برای فدرال‌رزرو وجود ندارد تا نرخ بهره را کاهش دهد. این مساله و انتشار آمار اشتغال آمریکا همچنین بازار فلزات گرانبها از جمله قیمت جهانی طلا را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز، هر اونس طلا با افت حدود 0.1 درصدی با قیمت هزار و 398 دلار و 75 سنت معامله شد.

یک اقتصاددان بانک OCBD گفته است: روند معاملات امروز تحت تاثیر آمار اشتغال در آمریکا بوده که با چنین آماری بازار دیگر کاهش نرخ‌های بهره از سوی فدرال‌رزرو را به شدت قبل انتظار ندارد.

علاوه بر آن، هزار و 400 دلار سطح حمایتی بالایی برای طلا به شمار می‌رود و در عین حال رشد اقتصادی جهان همچنان ضعیف است و تنش‌های ژئوپلیتیکی هم ادامه دارد. این عوامل از رشد قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

در ادامه روز اما قیمت طلا بار دیگر به روند صعودی خود بازگشت و به هزار و 406 دلار به ازای هر اونس رسید.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پنجم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به بهبود قیمت طلا در هفته جاری امیدوار هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.