کد مطلب: ۴۳۸۰۳۳

طلا و سکه، شب عید چه وضعیتی دارند؟

طلا و سکه، شب عید چه وضعیتی دارند؟

آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار چگونه است؟ در روزهای گرانی دلار قیمت سکه به چقدر رسیده است؟ تغییرات بازار جهانی طلا برای بازار داخلی طلا کشور چه سیگنال‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار چگونه است؟ در روزهای گرانی دلار قیمت سکه به چقدر رسیده است؟ تغییرات بازار جهانی طلا برای بازار داخلی طلا کشور چه سیگنال‌هایی دارد؟

طبق گزارش دنیای اقتصاد ، در واکنش به افزایش قیمت دلار در روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی ۲۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۶ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید؛ البته پس از ساعت ۳ بعدازظهر میزان فروش‌ها در بازار کمی بالا رفت و قیمت‌ها تعدیل شدند. رشد قیمتی سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای طلای جهانی تا ساعت ۳ بعدازظهربه زیر محدوده هزار و ۵۰۰ دلاری سقوط کرده بود و برخی معامله‌گران به واسطه این اتفاق انتظار نزول سکه را داشتند. با این حال، فلز گرانبهای داخلی با اهرم دلار از خود حفاظت کرد.

اما در بازار جهانی چه سیگنالی قابل مشاهده است؟

طلای جهانی که دوشنبه گذشته تا اوج 1703 دلاری پیش رفته بود، ساعت 16 دیروز ضمن افت 6/ 3 درصدی نسبت به جمعه به قیمت 1473 دلار رسید و کمترین قیمت سه ماه اخیر را ثبت کرد. بانک‌مرکزی آمریکا یکشنبه در اقدامی ناگهانی و بی‌سابقه یک درصد دیگر از نرخ بهره دلار کاست و آن را از 25/ 1 به 25/ 0 درصد رساند تا با بحران شیوع کرونا و افت فعالیت‌های اقتصادی ناشی از آن مقابله کند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنین اعلام کرد که برای حمایت از اقتصاد، دور دیگری از برنامه تسهیل کمی(QE) را با تزریق دست‌کم 700 میلیارد دلار به بازار سهام و اوراق قرضه اجرایی خواهد کرد. اقدامات فدرال رزرو در کنار موضع‌گیری همسوی سایر بانک‌های‌ مرکزی از جمله ژاپن، استرالیا، نیوزلند و کره‌جنوبی موجب تداوم سقوط شاخص‌های سهام و فشار بر شاخص دلار شد و طلا را سردرگم کرد.

طبق آخرین قیمت از وضعیت بازار طلا در روز گذشته، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند بدون هیچ تغییری، 588 هزار و 900 تومان معامله شد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.