کد مطلب: ۷۶۴۱۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

هشدار درباره طوفان تهران/ احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات پایتخت

هشدار درباره طوفان تهران/ احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات پایتخت

سازمان هواشناسی با اعلام هشدار درباره طوفان تهران اعلام کرد که وضعیت هوای تهران در روز جمعه 5 اسفند 1401 با طوفان، وزش شدید باد و احتمال گرد و غبار همراه خواهد بود. طوفان تهران می‌تواند در بخش کوهستانی با سقوط بهمن همراه باشد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای شهر تهران از پیش بینی طوفان تهران در روز جمعه 5 اسفند 1401، خبر داد. این سازمان و سازمان مدیریت بحران با اعلام وضعیت هشدار، از مردم تهران خواسته موارد امنیتی را رعایت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هواشناسی عصر روز پنجشنبه با انتشار خبری از پیش بینی وضعیت طوفانی برای روز جمعه تهران خبر داد. همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا جمعه 5 اسفند قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14درجه سانتیگراد و روز شنبه ( 6 اسفند ) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 3و حداکثر دمای 12درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: روز جمعه، بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر شدت یافته و در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی وزش باد و در نواحی مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بحران، شنبه در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه در برخی مناطق واقع در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که دوشنبه در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شنبه در نوار شرقی کشور (به ویژه منظقه زابل) در بعضی ساعات، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود، خاطر نشان کرد: جمعه در اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می یابد و از امروز تا شنبه دریای خزر مواج است.

از سوی دیگر همزمان با این اعلام، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به طوفان تهران در روز جمعه 6 اسفند ماه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده برای روز جمعه در سطح استان مورد انتظار است. حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق این هشدار برای روز جمعه در سطح استان تهران وزش باد شدید و در مناطق مستعد ارتفاعات احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی شده است.

تجارت‌نیوز به مخاطبان خود توصیه اکید می‌کند که در هنگام بروز طوفان تهران، از تردد در سطح شهر و خیابان‌ها خودداری کرده، سفرهای کوه‌نوردی و جنگل‌پیمایی خود را متوقف کنید و در صورت امکان از ایستادن در محیط‌هایی که احتمال سقوط اشیا و مصالح ساختمانی را دارد پرهیز کنید. همچنین با توجه به برودت هوا و احتمال شکسته شدن دودکش‌های بخاری خواهشمند است پیش و قبل از طوفان تهران از محکم بودن دودکش اچ در بالای پشت بام مطمئن شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.