کد مطلب: ۳۲۳۲۴۱

ظرفیت تولید روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب CNG

ظرفیت تولید روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب CNG

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG گفت: ظرفیت تولید CNG در داخل تا حدود ۴۰ میلیون مترمکعب در روز برآورد شده که از این میزان در حال حاضر روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب توزیع و استفاده داریم.

اردشیر دادرس، در خصوص سوخت CNG و آخرین شرایط سوخت رسانی آن گفت: در حال حاضر روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب، توزیع CNG در سراسر کشور داریم که این رقم حدود ۲۵ درصد از سبد سوخت ناوگان حمل و نقل سبک کشور را شامل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،وی افزود: ظرفیت تولید CNG در داخل تا حدود ۴۰ میلیون مترمکعب در روز برآورد شده که به بیانی دیگر حدود ۵۰ درصد از ظرفیت آن در حال استفاده است.

دادرس در ادامه به تدوین برنامه‌ر‌یزی‌هایی در راستای استفاده از ظرفیت خالی سوخت CNG اشاره و بیان کرد: شورای اقتصاد مصوبه‌ای در همین راستا صادر کرده که طی آن ۱۴۰ هزار تاکسی دوگانه سوز تولید و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود، همچنین تولید و ورود ۱۴ هزار اتوبوس گازسوز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG کشور تصریح کرد: اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای افزایش خودرو‌های دوگانه سوز بستگی به عملکرد خودروساز‌ها دارد که در این زمینه بتوانند هر چه زودتر این خودرو‌ها را تولید کنند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ما در تلاشیم قیمت CNG را از مقدار موجود کاهش دهیم و قیمت آن را از حدود ۴۲ تا ۶۰ درصد قیمت بنزین به حدود ۲۰ درصد قیمت بنزین برسانیم که در همین راستا درخواست خود را به وزارت نفت ارائه نموده ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG کشور بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ جایگاه سوخت CNG در سراسر کشور فعال هستند که تعداد آن در کلانشهر‌ها با توجه به جمعیت آن‌ها کم و در شهر‌های کوچک‌تر به تعداد مناسب ساخته و در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص تجهیزات و فناوری صنعت CNG گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حدود ۸۰ درصد از این صنعت در داخل کشور بومی‌سازی شده و مابقی نیز در حال مشابه سازی است.

دادرس گفت: برای افزایش سهم سوخت CNG یکی از پیشنهاداتی است که به صنعت خودروسازی داخلی ارائه شده این است که خودروسازان ما از پلتفورم خودروی ملی گاز سوز استفاده کنند، که با وجود منابع گازی فراوان در داخل کشور تغییر جهت تولیدات از بنزین به گازسوز می‌تواند مفید واقع شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG کشور عنوان کرد: امیدوار هستیم که سهم سوخت CNG از ۲۵ درصد به ۴۰ الی ۵۰ درصد خودرو‌های داخلی طی برنامه ششم توسعه ارتقا یابد تا در نتیجه آن سهم عظیمی از مصرف گاز کشور برای حمل ونقل داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.