کد مطلب: ۲۲۵۴۳۹

عبور تعداد پروازهای نوروزی از مرز ۲۲ هزار

عبور تعداد پروازهای نوروزی از مرز ۲۲ هزار

آمارهایی که تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه نهایی شده نشان از آن دارد که همچنان رفت و آمد زمینی اصلی‌ترین انتخاب مسافران نوروزی در نقاط مختلف کشور است.

براساس آمارهایی که سازمان راهداری منتشر کرده در طول ایام نوروز دستگاه‌های ترددشمار که در محورهای شریانی کشور نصب هستند از ورود حدود ۴۲ میلیون وسیله نقلیه به شهرها و خروج همین تعداد از شهرهای اصلی خبر داده‌اند که افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این افزایش درحالی اتفاق افتاده که حمل و نقل هوایی کشور با وجود پیش‌بینی‌های جابه‌جایی حدود چهار میلیون مسافر هنوز نسبت به این عدد فاصله دارد.

رضا جعفرزاده - مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تا پایان دوازدهم فروردین‌ امسال ۳۰ ایرلاین داخلی و بین‌المللی بیش از ۲۲ هزار پرواز را به ثبت رسانده‌اند.

به گفته وی تاکنون حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شده‌اند و آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که مانند پیش‌بینی‌های موجود فرودگاه امام خمینی (ره) تهران در پروازهای خارجی و فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریز در پروازهای داخلی بالاترین عملکرد را به خود اختصاص دادند.

سازمان بنادر و دریانوردی نیز که آمار تجمعی خود را تا پایان روز یازدهم فروردین‌ماه اعلام کرده تعداد ورود و خروج مسافران دریایی را حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی این سازمان در طول این مدت بیش از ۳۰ هزار فروند شناور مسافری و ۳۰۹ هزار فروند شناور تفریحی در آب‌های ایران فعالیت کرده‌اند.

آخرین وضعیت جابه‌جایی مسافران ریلی نیز نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ظرفیت صندلی در نظر گرفته شده در ایام نوروز به شکل کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

براین اساس تا پایان روز یازدهم فروردین‌ماه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق ریل در بخش‌های مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند و تعداد سفر قطارها نیز به حدود ۴۰۰۰ سفر رسیده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.