کد مطلب: ۸۶۲

عدم افزایش کرایه‌ها تا اجرای هدفمندی یارانه

استاندار تهران با بیان اینکه تا اعلام و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: تمام اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام نرخ جدید از اول اردیبهشت را رد می‌کنم. سید حسین هاشمی، درباره تعیین تکلیف نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی،

استاندار تهران با بیان اینکه تا اعلام و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: تمام اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام نرخ جدید از اول اردیبهشت را رد می‌کنم.

سید حسین هاشمی، درباره تعیین تکلیف نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی، گفت: تا زمانی که سیاست‌های دولت در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام نشده، هیچ گونه تغییری را در کرایه‌های حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت.

وی افزود: برخی از رسانه‌ها و سایت‌ها اخبار متفاوتی را در این باره منتشر کرده بودند که تمام این اخبار را رد می‌کنم چرا که هیچ گونه دستوری مبنی بر افزایش قیمت‌ها اعلام نشده و تا زمانی که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشود، هیچ گونه افزایشی را در نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت.

هاشمی تصریح کرد: نرخ حمل و نقل عمومی بر اساس سیاست‌های کلی دولت که هدفمندی یارانه‌ها نیز بخشی از این سیاست‌هاست، تعیین و به سازمان‌های حمل و نقل سراسر کشور اعلام خواهد شد.

استاندار تهران ادامه داد: تا زمانی که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشود، نمی‌توان درباره میزان افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تصمیم‌گیری کرد. بنابراین ابتدا باید منتظر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باشیم و پس از بررسی‌های لازم در این باره به نتیجه نهایی برسیم.

وی با بیان اینکه اعلام نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها زودرس است، گفت: به فرمانداری تهران طی نامه‌ای اعلام کردم تا زمانی که دولت سیاست خود را در این خصوص برای سراسر کشور اعلام نکرده، از افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی خودداری کنند.

به گفته هاشمی، مصوبه‌ای که شورای شهر در خصوص نرخ کرایه‌های حمل و نقل به فرمانداری ارسال کرده، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قابل اصلاح است تا میزان افزایش‌ها در آن مشخص شود.

وی ضمن ابراز رضایت از ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی استان تهران، عملکرد مجموعه دستگاه‌های اجرایی را رضایت‌مند برشمرد و گفت: انصافا در سال جاری افزایش نگران‌کننده‌ای در بخش‌های مختلف نداشتیم و ستاد سفرهای نوروزی اعم از راهور و نیروی انتظامی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

استاندار تهران افزود: عرضه اقلام مصرفی شهروندان با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و همچنین وضعیت ذخیره اقلام استان از شرایط مساعدی برخوردار بود و تمام این موضوعات دست به دست هم داد تا یک نوروز با آرامشی را سپری کنیم.

هاشمی گفت: خوشبختانه امسال برخلاف سال گذشته هیچ گونه افزایشی در قیمت‌ها نداشتیم و این باعث وجود آرامش در سطح شهر و در بین شهروندان بود؛ ضمن آنکه کاهش 60 درصدی آمار تصادفات جاده‌ای نیز بسیار آمار خوبی بود و نشان می‌دهد که اقدامات مناسبی در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌های موجود صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات و برنامه‌های استانداری تهران در خصوص شعار سال 93 که سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، موضوع بسیار مهمی است چرا که اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگر است هر چند که فرهنگ پیش‌رو است، اما اقتصاد بدون فرهنگ و فرهنگ بدون اقتصاد جواب نمی‌دهد.

استاندار تهران گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی نیز اقتصاد و فرهنگ را پوشش می‌دهد به این معنا که هر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و در سایه مدیریت جهادی به اهداف خود می‌رسد.

هاشمی با بیان اینکه مردم نقش مهم و اول را در اقتصاد مقاومتی دارند، خاطرنشان کرد: این نقش باید در استان تهران به عنوان پیشانی نظام به صورت جدی مطرح شده و در دستور کار قرار بگیرد که در این راستا مرکزی برای جذب سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان استاندارد تشکیل می‌شود تا سرمایه‌گذاران به صورت متمرکز اقدامات خود را برای کارآفرینی در این مرکز انجام دهند.

استاندار تهران تاکید کرد: استان تهران باید به جای پلاکارد زدن، فقط با عمل کردن، شعار امسال را عملیاتی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.