کد مطلب: ۴۳۵۷۶۲

مدیرکل تعزیرات استان تهران:

تعزیرات نمی‌تواند با گران‌فروشي خودرو برخورد كند

تعزیرات نمی‌تواند با گران‌فروشي خودرو برخورد كند

محمدعلی اسفنانی گفت: فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار پذیرفتنی نیست زیرا قیمت‌ها در بازار توسط دلالان تعیین می‌شود، مادامی‌که این مبنا اصلاح نشود سازمان تعزیرات نمی تواند به موضوع گرانی بهای خودرو در بازار ورود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره گرانی خودرو در بازار گفت: از آنجایی که در حال حاضر مبنای قیمتی مشخصی برای خودرو وجود ندارد، نمی‌توان با گرانفروشی در بازار برخورد کرد زیرا سازمان تعزیرات برای برخورد با گرانفروشان باید مبنای قیمتی داشته باشد به طور مثال زمانی که سازمان مسئول، قیمت گوشت قرمز را ۱۰۰ تومان اعلام می‌کند اگر این کالا در بازار ۱۰۱ تومان به فروش رسد مصداق گرانفروشی بوده و ما با آن به راحتی برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ سازمانی قیمت خودرو را تعیین نکرده است، افزود: مسئولان باید قیمت خودروهای تولید شده توسط تمامی خودروسازان را به سازمان تعزیرات اعلام کنند تا در صورت گرانفروشی در بازار ما با آن برخورد کنیم.

اسفنانی اظهارات برخی مسئولان مبنی بر اینکه فروش آنها ۵ درصد زیر قیمت بازار است را حرفی نادرست و غیرحقوقی دانست و اظهار کرد: مگر قیمت بازار را می‌توان مبنای بهای خودرو دانست، ممکن است در روزهای آینده قیمت این کالا در بازار ۱۰ برابر بهای فعلی شود.

مدیر کل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار پذیرفتنی نیست زیرا قیمت‌ها در بازار توسط دلالان تعیین می‌شود، مادامی‌ که این مبنا اصلاح نشود سازمان تعزیرات نمی‌تواند به موضوع گرانی بهای خودرو در بازار ورود کند.

وی با بیان اینکه قیمت کالاها در بازار باید توسط تولیدکننده تعیین و تعدیل شود، اضافه کرد: با رقابت درست میان تولیدکنندگان قیمت خودرو در بازار تعدیل می‌شود.

اسفنانی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سایر دستگاه‌های مسئول باید مبنای قیمت خودرو را مشخص کنند، اضافه کرد: شیوه قیمت‌گذاری خودرو باید مشخص شود تا سازمان تعزیرات بتواند با گرانفروشی در بازار برخورد کند در صورت مشخص بودن قیمت‌ها حتی می‌توان بنگاه‌های معاملاتی را نیز بررسی و در صورت خرید و فروش بیش از قیمتِ مبنا، با آنها برخورد کرد.

مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره نحوه برخورد سازمان تعزیرات با گرانفروشی خودرو در بازار گفت: در حال حاضر اگر فردی از گرانفروشی شکایت کند، سازمان تعزیرات از وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت خودرو استعلام گرفته و پس از تایید این وزارتخانه با گرانفروشان برخورد می‌کند که این شیوه‌ معقول و کارآمدی برای برخورد با گرانفروشان نیست.

منبع: ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا جلوی قیمت ها رو نمیگیرید مردم از جون خودشون سیر شدن