کد مطلب: ۵۷۰۷۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال عراقی برای قیمت دلار / چرا اتفاقات امروز برای بازار ارز مهم است؟

سیگنال عراقی برای قیمت دلار / چرا اتفاقات امروز برای بازار ارز مهم است؟

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در جریان سفر امروزش به ایران با تعدادی از مقامات ایران دیدار و رایزنی داشته است. عراق یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی ایران به این کشور انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تهران یک روندی صعودی داشت و تا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان هم افزایش یافت. در صرافی ملی هم روند صعودی گزارش شده است.

اما اتفاق مهم امروز برای بازار ارز اخبار مربوط به روابط ایران و عراق است.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در جریان سفر امروزش به ایران با تعدادی از مقامات ایران دیدار و رایزنی داشته است. عراق یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی ایران به این کشور انجام می‌شود.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، هم بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با تشکر از دعوت نخست وزیر عراق برای شرکت در «نشست کشورهای همسایه عراق» گفت: اقدام عراق برای برگزاری این نشست اقدام مبارکی است.

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که گفتگو بین کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل فیمابین و بهبود روابط را امنیت ساز و ثبات ساز می‌داند، دخالت بیگانگان در امور منطقه را نیز تنش‌زا و تهدیدزا تلقی می‌کند. همکاری و هم‌افزایی کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان، شرط لازم برای پایداری امنیت منطقه و نیز برقرای آرامش در کشورهای منطقه و تامین رفاه برای ملت‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران همواره نسبت به رفع مشکلات عراق حساس و دغدغه‌مند بوده است، اظهار کرد: ایران رشد و پیشرفت عراق را رشد و پیشرفت خود می‌داند.

وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با تسلیم دعوتنامه نخست وزیر کشورش به رئیسی، برگزاری «نشست کشورهای همسایه عراق» را اقدامی در راستای حمایت از فرآیند سیاسی و پیشرفت اقتصادی این کشور برشمرد و تصریح کرد: این نشست گامی در جهت گذاشتن سنگ بنای اقدام جمعی کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر المیادین هم گزارش داده، احتمالا مکرون هم در نشست منطقه‌ای در بغداد شرکت می‌کند.

این گزارش درحالیست که رئیس جمهور فرانسه پیش از این نیز مذاکره تلفنی با رئیسی داشته است.

المیادین همچنین گزارش داده که عراق تلاش می‌کند نشست دو جانبه‌ای بین عربستان و ایران در حاشیه این جلسه برگزار کند.

آیا با این اخبار سیاسی نااطمینانی‌ها در بازار ارز کاسته می‌شود و قیمت دلار طبق انتظار رفتار می‌کند؟

آخرین اخبار تجارت‌نیوز را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان دقیقاً داره طبق انتظار رفتار میکنه

  • فرهاد

    حتما قیمت دلار و اجناس از هفته های آینده پایین خواهد آمد. از این گونه خبرهای امید آفرین در دولت سید مظلومان زیاد خواهیم شنید.

    • ناشناس

      امیدواریم همینطور باشد. امیدواریم

  • هوی

    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی !آیا میشود از این شعار وخون شهدای که جهت استقلال ایران شهید شدن گذشت کرد.

  • شاپور

    به نظر میرسد که فقط میخواهند با این حرف ها سیگنال مثبت ارسال فرمایند ولی پشته این حرف ها هیچ چیز مهمی برای ارامی منطقه وجود ندارد که سرمایه گذاران داخلی وخارجی به ان اعتمادی داشته باشند
    به همین دلیل روز به روز شاهد افزایش نرخ ارزها خواهیم بود باتشکر

  • شاپور

    قبلا نوشتم پس چرا دیده نمیشود؟

  • مرتضی

    دلار میره زیر بیست تومن

  • ناشناس

    دلار ۳۰ تومان .احتیاج به سیگنال نیست….شواهد نشان دهنده همه چیز است….

  • قلی

    تحلیل رفتار رئیسی نشان می‌دهد که هدف رئیسی رفع مشکلات داخلی وبرقراری صلح وثبات درمنطقه وهمزیستی مسالمت آمیز با جهان وبخصوص با همسایگان است ، پس همه باید مواظب شیطنت های بدخواهان باشند چه خارجی وچه داخلی .

    • ناشناس

      فقط یک چیز کلید رفع مشگلات است وآن هم رفع تحریم بانکی و نفتی بقیه همه شعاره

  • ناشناس

    اقتصاد ایران از ستون خراب است،کشوری که فکر و ذکرش صادرات نفت باشد با اینهمه وجود نعمت در کشور بهتر از این نمیشود.افزایش روز به روز بیکاری،فحشا،رانت، دزدی،فساد…..ایران در زمینه هزاران چیز دیگر میتواند سرمایه گذاری میکرد که نکرده و الانباید هم مردمش گرفتار بدبختی بشن هم دولتش زیر بار تحریم و سلطه این و اون کشور بره و به این کشورها امتیاز بده با سیاستهای غلط،چندین و چندساله