کد مطلب: ۱۷۷۳۶۹

عربستان و امارات هم ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کنند

عربستان و امارات هم ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کنند

قرار است عربستان و امارات برای انجام تراکنش بین بانک‌های دو کشور از ارز دیجیتال استفاده کنند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال ایجاد یک ارز دیجیتال هستند که برای انجام تراکنش بین بانک‌های دو کشور با استفاده از فناوری بلاک چین (فناوری که بیت‌کوین را پشتیبانی می‌کند) مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین حال مبارک المنصوری رییس بانک مرکزی امارات متحده عربی گفت: بانک‌های امارات و کی اس ای از یک ارز دیجیتال رونمایی خواهند کرد که در تراکنش‌های بین‌المللی بین دو کشور مورد قبول است.

المنصوری گفت: فناوری بلاک چین یک دفتر حساب از تراکنش‌ها را بین دو بانک به اشتراک می‌گذارد و به جای اینکه توسط یک بانک مرکزی این تراکنش‌ها انجام گیرد با شبکه‌ای از رایانه ها در بستر اینترنت محقق می گردد.

اگرچه یک بدبینی در مورد بیت‌کوین وجود دارد؛ اما از بلاک چین بعنوان یک سیستم نوآوری شده با پتانسیل بالا برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها بمنظور انجام خدمات مالی و تجاری در نظر گرفته می‌شود.

همچنین پیش از این بانک‌های مرکزی دو کشور در مورد تجارت با بیت کوین هشدار داده بودند و بانک مرکزی امارات هم اعلام کرده بود که بیت‌کوین را به رسمیت نمی‌شناسد.

البته المنصوری تصریح کرد: بانک‌های مرکزی دو کشور به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنند.

بر پایه این گزارش ۱۰ سال پیش قرار بود که یک ارز واحد در میان کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس ایجاد شود که در سال ۲۰۰۹ میلادی امارات متحده عربی نسبت به آن مخالفت کرد.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.