کد مطلب: ۴۶۶۳۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه این هفته چیست؟ / فهرستی از نمادهای منتظر عرضه اولیه در بورس

عرضه اولیه این هفته چیست؟ / فهرستی از نمادهای منتظر عرضه اولیه در بورس

پس از دو عرضه اولیه بگیلان و غزر حالا نوبت به عرضه اولیه کدام نماد رسیده است؟ آیا همچنان سهامداران می‌توانند منتظر عرضه اولیه نمادهای جدید باشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان فرایند تخصیص عرضه اولیه بگیلان که روز سه‌شنبه هفته قبل انجام شد، به هر نفر معادل ۵۱ سهم در سقف قیمتی ۲۴۰۰ تومانی تخصیص داده شد. با این حساب هر کد بورسی بیش از ۱۲۲ هزار تومان برای این خرید پرداخت کرد. در پایان عرضه اولیه غزر نیز به هر کد بورسی ۳۳ سهم در سقف قیمتی ۳۹۷۵ تومانی تخصیص داده شد که معادل ۱۳۱ هزار تومان بود.

اما برای هفته جاری چه احتمالاتی وجود دارد؟

شنبه، چهارم مرداد ماه امسال افسانه اروجی، معاون بازار شرکت فرابورس در خصوص آخرین وضعیت عرضه اولیه شرکت‌ها در فرابورس اظهار کرده بود: اکنون چهار شرکت برای عرضه اولیه سهام در بازار‌ دوم، درج نماد شدند که شامل شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه و تهیه و توزیع غذا دنا آفرین فدک می‌شود.

از این چهار نماد مورد اروجی، تنها توسعه مسیر برق گیلان با نماد بگیلان در هفته قبل عرضه اولیه شد اما به نظر می‌رسد سه نماد دیگر شانس بالایی برای عرضه اولیه هفته جاری دارند.

با توجه به اینکه وی از احتمال عرضه اولیه بگیلان یا شاروم در چهارشنبه، هشتم مرداد ماه خبر داده بود به نظر می‌رسد پس از بگیلان، احتمالا عرضه اولیه نماد شاروم یا همان شرکت پتروشیمی ارومیه انجام شود. این شرکت ۳۰ تیر ماه امسال در فهرست نمادهای فرابورس درج شده بود.

علاوه بر این، شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر و تهیه و توزیع غذا دنا آفرین فدک نیز می‌توانند از گزینه‌های محتمل عرضه اولیه هفته آینده باشند.

برای مطالعه بیشتر و احتمالات دیگر عرضه اولیه هفته جاری می‌توانید گزارش «عرضه اولیه هفته بعد» را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سجاد

    شماها که انگار خدای بورسی غصه ضرر شونو نخور

  • علی تهرانی

    بورس بخاطر ورود نقدینگی رشد می‌کنه و تمام رشدش بخاطر افرادی هست که تازه متوجه ارزش بورس شدن و الا پنج سال پیش خرید عرضه اولیه ضرر هم داشت . به کسانیکه دارایی خود را وارد بورس می‌کنن باید خیلی احترام گذاشت . اگر در روزهایی که بازار منفیه سود کنید از دانش خودتون خوشحال باشید و بخودتون ببالید . بازار روزهای خیلی سخت هم داره.

  • ناشناس

    لطفاً راهنمایی کنید چی سهامی در بورس بخریم.

    • کفتار

      اون که سود میده بخر

  • ناشناس

    چرا پرتفوی من صفرشده کسی میدونه جواب بده

    • کفتار

      درست میشه

    • کفتار

      درست شد؟؟

  • بهنام

    روزی دست خداست و اینو بدونین هر چ دعوت کنین به نفع همه هست البته با توجیه کامل و هوشمندانه خرید کنن … من خودم به شخصه از پارسال تا الان نزدیک ۳۰ نفر از دوستان و آشنایان رو وارد بورس کردم و همگی راضی بودن .. خدا رو شکر

    • BNSY

      عجبا!!!اسمت اسم من هست جالبه چه حسن تصادفی

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای اونایکه فکر میکنن با این بورس کسی شدن وجواب ملتو اینطوری میدن چیزی ازتون کم نمیشه نترسید دنیازده ها

  • ناشناس

    ممنونم از کسایی که با صبوری جواب میدن و متاسفم از کسایی که اینقدر تیکه و کنایه میندازن نابلدها بهر حال شما هم کم کم راه افتادید از مادر زادی کامل اطلاعات نبودید

  • M

    کاش به جای تبلیغ کردن بورس یک اموزش مقدماتی و امتحان قبل از وارد کردن اینهمه ادم نا اشنا انجام بدن که سهم ها اینجوری دستخوش تغییرات هیجانی نشه هم سهامدارا ضرر نکنن هم تازه واردا سود ببرن!

  • پدر بورس

    بابا بورس بازاااا،بعضیا چه کلاسی میان انگار مادر زادی بورس باز به دنیا امدم و تو شکم مادرشون معامله بورس رو داشتن???الدهنتان السرویس

  • عبدالحسین

    دوستان عزیز دمتون گرم اینا که چیزی نمیگن شما عزیزان بگین عرضه اولیه امروز چیه؟