خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۴۹۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه «دتوزیع» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «دتوزیع» بخریم یا نخریم؟

لحظاتی دیگر عرضه اولیه نماد «دتوزیع» در بازار سهام آغاز خواهد شد. آیا این بار هم سهامداران می‌توانند به یک عرضه اولیه بورسی اعتماد کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارشنبه سوم مهر ماه امسال عرضه اولیه بجهرم در بورس انجام شده بود که از آن زمان تاکنون این نماد بورسی بیش از 40 درصد بازدهی داشته است. پس از بجهرم، هفته گذشته نیز عرضه اولیه «کویر» انجام شد که تاکنون حدود چهار درصد در دو روز چهارشنبه اخیر و شنبه جاری بازدهی داشته است.

حال نوبت به سومین عرضه اولیه نیمه دوم سال رسیده است.

عرضه اولیه شرکت توزیع داروپخش «دتوزیع» در امروز یعنی ۲۱ مهر ماه انجام خواهد شد و سهمیه هر کد ۱۵۰ سهم با دامنه قیمت دو هزار و ۲۵۰ تا دو هزار و ۳۰۰ تومان برای هر سهم است. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه حدود ۳۴۷ هزار تومان خواهد بود.

تجربه‌های عرضه اولیه‌های پیش از این بورس نشان داده که معمولا سهامداران مشارکت‌کننده در عرضه اولیه بازدهی مطلوبی را کسب می‌کنند، اما آیا وضعیت عرضه اولیه دتوزیع هم همین طور است؟ جزئیات صورت‌ مالی «دتوزیع» چه پیام‌هایی دارد؟

روز گذشته محمدرضا مرادی، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل «دتوزیع» به حاشیه سود ناخالص این شرکت اشاره کرد و گفت: «حاشیه سود ناخالص دتوزیع در شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال پیش به ۳٫۳ درصد افزایش یافته و دوره وصول مطالبات از ۲۵۰ روز در پایان سال مالی ۹۷ به ۱۷۰ روز در نیمه نخست امسال کاهش یافته است.»

وی در خصوص روند رشد سود خالص دتوزیع عنوان کرد: «سود خالص این شرکت در پایان دوره سال ۹۵ به حدود ۳۶ میلیارد تومان رسیده بود که این رقم در پایان سال مالی ۹۷ ،به ۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین فروش محصولات شرکت در نیمه نخست امسال با رشد ۳۵ درصدی همراه بود.»

مدیر عامل دتوزیع همچنین در خصوص علت افت ۲۹ درصدی موجودی کالا و مواد در پایان سال مالی ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال ۹۶، با توجه به افزایش سطح فروش در مدت اخیر، عنوان کرد:«دوره گردش عملیات در این خصوص بسیار تعیین کننده بوده که مهمترین آن دوره گردش موجودی کالا است. در همین راستا توانستیم خرید و فروش‌های خود را مدیرت و این روند را نسبت به سایر رقبا بهینه کنیم.»

مدیرعامل تصریح کرد:«بنابراین دوره گردش عملیات و موجودی ما به یک نسبت کاهش یافته است.»

بدین ترتیب با این اطلاعات، باید دید سهامداران این بار به یک نماد عرضه اولیه اعتماد خواهند کرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منکه خریدم