خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۴۸۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد مالی اولین عرضه اولیه اسفند ماه / شصدف بخریم یا نخریم؟

بررسی عملکرد مالی اولین عرضه اولیه اسفند ماه / شصدف بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه شصدف در حالی در بازه زمانی هفت تا 10 صبح فردا به ثبت می‌رسد که این شرکت در ماه بهمن توانسته درآمد حاصل از فروش دوده صنعتی را حدود سه درصد افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین عرضه اولیه بهمن ماه در حالی فردا ساعت 7 صبح آغاز خواهد شد که برای نخستین بار در چند سال اخیر است که در یک روز شاهد دو عرضه اولیه خواهیم بود. همزمانی این دو عرضه اولیه باعث شده تا فرابورس به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در هسته معاملات، زمان عجیب 7 تا 10 صبح را برای ثبت سفارش در نظر بگیرد.

شرکت صنعتی دوده فام، که قرار است با نماد شصدف در فرابورس عرضه شود در سال 1391 به عنوان چهارمین کارخانه تولیدکننده دوده صنعتی در ایران به بهره‌برداری رسید. این کارخانه که در شهرستان دزفول واقع شده است، مواد اولیه مورد نیاز خود را از مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی تامین می‌کند و محصولات تولیدی آن عمدتا برای مصرف لاستیک و تایر استفاده می‌شود.

این شرکت در بهمن ماه از فروش 3 میلیون و 833 هزار کیلوگرم دوده صنعتی، 323 میلیارد و 917 میلیون ریال درآمد کسب کرده که این میزان در مقایسه با دی ماه رشدی 3درصدی داشته است. کل فروش شصدف در بهمن ماه به 2هزار و 995 میلیارد ریال رسیده که نسبت به کل درآمد سال گذشته این شرکت 600 میلیارد ریال بیشتر بوده است. گزارش عملکرد ماهانه این شرکت همچنین نشان می‌دهد که شصدف در بهمن ماه بیش از 3 هزارو 633 میلیون کیلوگرم دوده صنعتی تولید کرده که در حدود 11درصد کل تولید 33 میلیون و 350 کیلوگرمی این شرکت از ابتدای سال تاکنون بوده است.

2

با توجه به عملکرد ماهانه این شرکت بیشترین میزان فروش شصدف مربوط به اردیبهشت ماه بوده که در ماه بهمن نیز توانسته تقریبا به همان مقدار درآمد حاصل از فروش داشته باشد، با این تفاوت که نرخ فروش در بهمن ماه بیشتر بوده است.

همچنین بررسی صورتحساب میاندوره‌ای 9 ماهه این شرکت حاکی از آن است که شصدف در 9 ماه نخست امسال توانسته 438 میلیارد و 471 میلیون ریال سود شناسایی کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی 24درصدی را نشان می‌دهد. علت اصلی این کاهش سودآوری افزایش 52درصدی هزینه‌های شرکت در مقایسه با 9ماه نخست سال گذشته است.

7
بر اساس اعلام فرابورس در عرضه اولیه شصدف 34میلیون سهم از این شرکت در بازه قیمتی 19000 تا 19900 ریال عرضه می‌شود که سهمیه هر کد بورسی 60 سهم خواهد بود. با توجه به میزان مشارکت عرضه‌اولیه‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود به هر فرد بیشتر از 23 سهم تعلق نگیرد که در این صورت نقدینگی مورد نیاز چیزی حدود 46هزار تومان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام . چرا با وجود درخواست خرید از یک روز قبل عرضه ، سهامی از این عرضه اولیه به من تعلق نگرفته است؟

    • ناشناس

      شاید قیمت سقف رو نزدی.